چسب-اسپری-قرمز و کاربرد آن

چسب اسپری قرمز

چسب
بدون دیدگاه

چسب اسپری قرمز را از مهمترین چسب‌های صنعتی عنوان می‌کنند که توانسته به طرز چشمگیری علاوه بر صنعت مبلمان، حوزه خودرو و تولیدات کالای خواب را نیز دگرگون کند. فعالان این صنایع همواره در تلاشند از برندهای مرغوب و استاندارد استفاده کنند تا در طولانی مدت نیز دوام پیوند تحت تاثیر قرار نگیرد. در این نوشته از سایت صنایع شیمیایی برنا در تلاشیم شما را با کاربرد عمده، نکات اصلی و شرایط نگهداری اصولی آن بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید، در انتها اگر سوال یا چالشی داشتید در قسمت نظرات ثبت کنید تا کارشناسان پاسخگو باشند.

علت نامگذاری خاص

علت نامگذاری چسب اسپری قرمز بی‌ارتباط با رنگ ظاهری خاص آن نیست. این نوع چسب با کارایی راحت و ساده توانسته در صنایع پارچه، چوب و چرم علاوه‌بر مبلمان نفوذ کند و اتصالی محکم و ناگسستنی را در سطوح فراهم آورد.

در واقع برای این نوع چسب‌ها از ادغام هنرمندانه علم و تکنولوژی کمک گرفته شده است تا ظاهر چسب قرمز رنگ باشد. البته این انتخاب بی‌ارتباط با نمایش بهتر محل پاشش نیست.

برخی با مشاهده رنگ‌های دیگر تصور می‌کنند که نوع قرمز آن چسبندگی بهتری دارد در حالیکه اینگونه نیست و انتخاب این رنگ به دلیل نمایش بهتر است تا در زمان استفاده چالشی وجود نداشته باشد.

فرمولاسیون چسب اسپری قرمز

چسب اسپری قرمز مدت‌هاست با خواص خیره کننده اتصالی در بین عموم مردم و صنایع جایگاه ویژه‌ای تصاحب کرده است. در هر شرکت فرمولاسیونی خاص با کمی تغییرات استفاده می‌شود اما اغلب این گروه از چسب‌ها متشکل از پلیمرهای لاستیکی، رزین‌های صنعتی و موادی با عنوان پایدار کننده و حلال هستند.

بد نیست بدانید میتیلن‌کلراید به کار رفته در این چسب از جمله حلال‌های خاص و تاثیرگذاری است که به آن خاصیت غیرقابل اشتعالی داده است و در محبوبیت آن نیز نقش پر رنگی داشته است.

  • خصوصیات خاص چسب اسپری قرمز

سهولت در استفاده سبب شده که نه‌تنها در کمترین زمان سطوح به یکدیگر با پیوندی مستحکم متصل شوند بلکه نسبت به عوامل خارجی مقاومت بالایی نیز داشته باشند.

کارشناسان نیز معتقدند این نوع چسب انتخاب شایسته‌ای است که افراد می‌توانند از دوام و ماندگاری آن در زمان پوشش‌دهی لذت وافری ببرند.

مهمترین کاربرد چسب اسپری قرمز

توسعه و تکامل این نوع چسب بی‌ارتباط با  اتصالی مستحکمی که در سطوح صاف، ناهموار و حفره‌دار فراهم می‌کند، نیست. پس از معرفی این نوع چسب دیگر رنج و سختی برای پیوند زدن اجسامی همچون فوم، اسفنج، پارچه، چوب، کاغذ، مقوا، نمد، فوم‌های پلی‌اتیلن نیز وجود ندارد.

در زمان خرید بهتر است اطلاعات خود را افزایش دهید تا از جلوه چسبندگی و انعطاف آن لذت ببرید.

استقبال بینظیر از چسب اسپری قرمز صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالای ماندگاری، مرهون زمان خشک شدن سریع است. بی‌جهت نیست که توانسته نظر بسیاری از فعالان صنایع بزرگ را نیز جلب کند.

متاسفانه برخی از شرکت ها از متریال مرغوب استفاده نمی‌کنند که سبب می‌شود در زمان اسپری کردن نیاز به چسب بیشتری باشد و هزینه گزافی به مصرف کننده نیز تحمیل خواهد شد.

استفاده از چسب اسپری قرمز در صنعت پارچه و چرم

این گروه از چسب‌ها اغلب به رنگ‌های قرمز و زرد تولید و عرضه می‌شوند البته انواع بیرنگ آن نیز موجود است که برخی مایلند تنها از خاصیت پوشش‌دهی و استحکام بهره بگیرند و رغبتی برای نمایش رنگ ندارند.

مزایای بیشماری که چسب اسپری به همراه آورده توانسته به طرز چشمگیری در صنعت مبلمان و صندلی اداری نفوذ کند و محبوب شود اما موضوع به همینجا ختم نشده است.

پارچه و چرم نیز از صنایع پرطرفداری دیگری هستند که تقاضای بالایی برای کاربرد این گروه از چسب‌ها وجود دارد. اتصال سریع و بدون دردسر در این محبوبیت بی‌تاثیر نبوده است.

دلایل محبوبیت چسب اسپری قرمز در صنایع

همانطور که اشاره شد از پرمصرف‌ترین صنایعی که از مزایا  این نوع چسب استفاده می‌کنند صنعت مبلمان است. این محبوبیت بی‌ارتباط با غیرقابل اشتعال بودن چسب نیست. تا قبل از معرفی این گروه چسب افراد بسیاری از اشتعال چسب‌ها متضرر شده بودند اما حال نه تنها از نظر مالی بلکه روانی نیز امنیت خاطر فراهم است.

  • شرایط استفاده

از مهمترین شرایط ایمنی که کارشناسان در زمان مصرف توصیه می‌کنند استفاده از ماسک است.

حلال متیلن‌کلراید ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیندازد همچنین وجود تهویه مناسب از دیگر الزامات عنوان می‌شود.

  • روش مصرف

برای استفاده از چسب اسپره‌ای قرمز نیاز به اقدامی خاص و یا مقدمات اولیه نیست فقط باید بر روی سطوح آلودگی، گردوخاک و یا چربی وجود نداشته باشد تا پوشش‌دهی یکدستی فراهم شود.

البته پس از اسپری نیاز به کمی فشار است تا با کمک ماهیت منحصربفرد چسب پیوند مستحکمی به وجود آید.

نحوه نگهداری
  • اگرچه شرکت‌های سازنده در تلاشند از موادی استفاده کنند که چندان سمیتی نداشته باشند اما در اغلب چسب‌ها به دلیل پایه حلال، سمیت دور از انتظار نیست.
  • نگهداری از چسب باید در مکانی باشد که کودکان دسترسی چندانی به آن نداشته باشند.
  • پس از مصرف حتما درب ظرف را محکم کرده و در مکانی قرار دهید که شرایط تهویه فراهم باشد.
  • در صورت برخورد چسب با پوست و یا حفره دهانی و چشمی حتما به سرعت آن را بشویید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد.
  • نور مستقیم و گرما حتی در زمان بسته بودن ظرف کارایی آن را بشدت کاهش می‌دهد.
  • در صورت رعایت شرایط استاندارد محیطی تا ۶ ماه امکان استفاده وجود دارد. بهترین دما ۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان شده است.
قیمت چسب اسپری چگونه است؟

با توجه به مزایایی همچون ثبات بالای ساختاری و ماهیت منحصربفرد قیمت مناسبی برای این گروه از چسب‌ها تعیین می‌شود.

برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با واحد فروش صنایع شیمیایی برنا در تماس باشید و دیگر نیاز نیست زمان خود را برای گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌ها و ابزار فروشی‌ها تلف کنید.

نحوه خرید چسب اسپری قرمز

شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری در تلاشند با بهبود استانداردهای تولید، سهم بیشتری از بازار فروش چسب را تصاحب کنند.

اگر سری به ابزار فروشی بزنید شاهد تنوع بسیار در مارک، اندازه و حجم انواع چسب به‌ویژه چسب اسپری قرمز هستید. شرکت صنایع شیمیایی برنا از معروف‌ترین مجموعه‌های تولید چسب مرغوب ایران است که روز‌به‌روز افراد بیشتری مایلند از کیفیت محصولات آن بهره ببرند می‌توانید سفارشات خود را از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت ثبت کنید.

کد مطلب : چسب اسپری قرمز

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب پلاستیک
نوشتهٔ بعدی
مکانیسم سخت شدن چسب

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست