کاربرد چسب‌های زنده

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب‌های زنده
کاربرد چسب‌های زنده

کاربرد چسب‌های زنده

چسب
بدون دیدگاه

چسب‌های زنده توانسته به بسیاری صنایع جانی تازه تزریق کند حال کمتر حوزه‌ای را می‌توان یافت که از این مزایا بهره نبرده باشد. اگرچه استفاده از چسب این ماده اعجاب‌انگیز به دوران انسان‌های نخستین برمی‌گردد ولی خوشبین‌ترین بشر نیز شاید بسختی می‌توانست متصور شود این ماده در انواع مختلف برای پیوند مستحکم سطوح گوناگون با این تنوع تولید شود. بی‌جهت نیست که توانسته لقب یک ماده افسانه‌ای با فرمولاسیون جذاب را تصاحب کند. اگر مایلید با کاربرد چسب‌های زنده و رمزگشایی جزئیات آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌شود این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید تا در آخر دغدغه خرید محصول باکیفیت نیز از دوشتان برداشته شود.

منظور از چسب‌های زنده چیست؟

اگر شما نیز اولین بار است با اسم چسب‌های زنده مواجه شده‌اید شاید کمی از انتخاب این نام شگفت‌زده هستید اما نامگذاری آن خود فلسفه‌ای شنیدنی دارد.

این گروه از چسب‌ها با مقاومت خارق العاده‌ای که نسبت به تغییر دما دارند دلی قرص را برای مصرف کننده فراهم می‌کنند. درواقع چسبندگی و استحکامی که همچنان حفظ می‌شود نشان از قدرت این ماده دارد که سبب شده در بازار و بین عموم به چسب‌های زنده رواج یابد.

البته خواص اتصال کنندگی خیره کننده بی‌ارتباط با کاربرد رزین‌های خاص در آن نیست. با داشتن حداقل دمای شیشه‌ای شدن توانسته‌اند بعنوان یکی از نخستین انتخاب‌ها در چسب‌های نواری مورد استقبال قرار گیرند. البته نباید فراموش کرد ثبات بالای چسبندگی به ضخامت رزین وابسته است تا علاوه‌بر داشتن پوشش‌دهی یکدست، ظاهری زیبا نیز فراهم شود.

دلایل محبوبیت چسب زنده

استقبال بینظیر از چسب‌های آکریلیک زنده در بسیاری از صنایع بی‌ارتباط با ماندگاری و دوام آن نیست که توانسته بعنوان یک ماده مناسب و منعطف در اتصال سطوح یاد شود.

شرکت‌های سازنده نیز با توجه به پتانسیل بالای چسب‌های زنده در طراحی و تولید آن انعطاف بیشتری را در نظر گرفته‌اند تا جوابگوی نیاز گروه‌های مختلف مشتریان باشند. علاوه‌بر حجم و اندازه از نظر ویسکوزیته و درصد جامد نیز دسته‌بندی‌های مختلفی صورت گرفته است.

صنایع شیمیایی برنا نیز از شرکت‌های سازنده مطرح و خوش‌نامی است که چسب‌های زنده را در انواع مختلف عرضه می‌کند. برای اطلاع از موجودی می‌توانید با واحد فروش در تماس باشید تا در کمترین زمان محصولی باکیفیت را به صورت مستقیم خریداری کنید.

کاربرد چسبهای زنده در زندگی روزمره

قبل از اینکه با کاربرد چسب‌های زنده آشنا شوید بد نیست توضیح کوتاهی در این باره کسب کنید. مهمترین ویژگی که کارشناسان در توضیح این نوع چسب به کار می برند، چسبندگی واضح و ملموسی ا‌ست که پس از فرآیند خشک شدن دیده می‌شود.

حتما شما نیز زمانیکه برای خرید یک چسب معمولی به ابزار فروشی رفته‌اید با تنوع عظیم در حجم، اندازه و نوع مواجه شده‌اید و خرید را برایتان چالش برانگیز کرده است.

زمانی می‌توان از کارایی چسب لذت برد که با خواص آن آشنا بود علاوه‌بر اینکه برند شرکت سازنده نیز در قدرت و استحکام تاثیرگذار است.

بسیاری فکر می‌کنند با چسب همه‌کاره می‌توانند تمامی سطوح را متصل کنند و شاهد پیوند معقولی نیز باشند علاوه بر اینکه مصارف روزمره در منزل نیز تنها با یک چسب ممکن نیست. صنایع بعنوان بازار غول‌آسایی محسوب می‌شوند که چرخ تولید آن‌ها وابسته به گروه مختلفی از چسب‌هاست تا با بهره گیری از غلظت و ویسکوزیته معقول بتوانند محصولات باکیفیتی را تولید کنند.

مشاغل مرتبط با تولید کاغذهای پشت برچسب‌دار و تولید نوارچسب توانسته‌اند از شفافیت و چسبندگی بینظیری که چسب‌های زنده فراهم کرده‌اند بهره بگیرند و دغدغه چندانی نداشته باشند.

مهم‌ترین کاربرد چسبهای زنده در صنایع

تاثیر شگفت چسب به ویژه کاربرد چسب‌های زنده سبب شده که در ویترین اغلب فروشگاه‌ها شاهد قفسه‌هایی مملو از این ماده چسبناک و معجزه‌گر باشیم. استقبال از آن در زندگی روزمره به امروز و دیروز مربوط نیست بلکه قرن‌هاست توانسته جوابگوی بسیاری از نیازها باشد.

فعالیت صنایع مختلف از ساختمان‌سازی، خودروسازی و حتی پزشکی با کاربردهای چسب گره خورده است. حال شرکت‌های سازنده نیز در تلاشند با ارتقا فرمولاسیون خود و نزدیک کردن آن با استانداردهای جهانی و کاهش قیمت سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. باید در زمان انتخاب به ویژگی‌های ماده مدنظر دقت داشته باشید.

از دیگر مصارف چسب‌های زنده این ماده ساده و در دسترس، چسب‌دار کردن فوم، چسب میز، چسب حشره‌کش، چسب فیلتر، تولید لیبل، نوارچسب شیشه‌ای عنوان می‌شود تا از خاصیت منحصربفرد کششی آن مزایای بیشماری به دست آید بی‌جهت نیست که به عنوان چسبی محبوب در بسیاری از صنایع شناخته می‌شود.

چسب زنده در واقع امولسیونی است که بر پایه رزین‌های آکریلیک پایه آب تولید و عرضه می‌شود و توانسته بین افراد شاغل در صنایع مختلف مانند پتینه‌کاری، تولید آثار هنری، محصولات مرتبط با دکور و وسایل تزئینی بشدت محبوب شود تا از این طریق به نمایش بهتر هنر، ذوق و توانمندی کمک کند.

استفاده از چسب‌های زنده در محصولات بهداشتی مانند تولید انواع نوار بهداشتی را می‌توان از جمله بازارهای پرمصرفی دانست که همواره انتخاب اول با داشتن خواص اتصالی منحصربفرد هستند که بر دیگر چسب‌ها ترجیح داده می‌شوند.

چگونه می‌توان از چسب‌های زنده استفاده کرد؟

اگر شما نیز قصد استفاده از این نوع چسب را دارید ابتدا باید به نوع متریال‌ خود دقت داشته باشید تا در زمان پیوند زدن نتیجه مدنظر حاصل شود در غیر اینصورت فقط شاهد هدررفت وقت و هزینه خواهید بود.

نباید فراموش کنید که آلودگی بر کیفیت پوشش‌دهی تاثیرگذار است حتی اگر از برندهای معتبر و استانداردی مانند صنایع شیمیایی برنا چسب را خریداری کرده باشید ثباتی به وجود نمی‌آید.

در بسیاری از صنایع کاربرد چسب‌های زنده وابسته به دستگاه است و دمای محیط باید متناسب با ساختار ماده تعیین شود تا کارایی مدنظر به دست آید.

پس از ریختن چسب در ضخامت مورد نیاز باید اتصال سطوح اتفاق افتد تا از دوام و قدرت کشش آن بتوان لذت برد. نباید فراموش کرد با توجه به گستره کاربردی متنوع، میزان مصرف باید متناسب با نوع و سطح کار تعیین گردد در غیر اینصورت عدم پوشش‌دهی دور از انتظار نیست.

شرایط استاندارد در زمان استفاده از چسب زنده

دما از مهمترین عواملی‌ است که می‌تواند قدرت ماهیت چسب زنده را به نمایش بگذارد بنابراین به شرایط استاندارد محیطی توجه داشته باشید.

برخی از افراد در دماهای بالا آن را به کار برده اند که نه‌تنها پوشش سفت و محکمی را به دست نیاورده‌اند بلکه شاهد سوختگی چسب نیز بودند. دمای کمتر نیز عواقب دیگری دارد مانند حالت خمیری شکل چسب، مسدود شدن نازل و عدم پوشش‌دهی مستحکم.

متخصصان توصیه می‌کنند علاوه‌بر انتخاب برندهای خوش‌نام و استاندارد به موارد مهم و تاثیرگذاری مانند دما نیز دقت ویژه‌ای داشته باشید. کالیبره کردن ترموستات دستگاه چسب‌زنی یکبار در ماه می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کند. برای استفاده از چسب زنده افراد علاوه‌بر مصرف دستی می‌توانند بصورت ماشینی نیز از عملکرد آن بهره ببرند.

شرایط انبارداری

زمانی می‌توان از کاربرد چسب‌های زنده لذت برد که به شرایط و زمان نگهداری نیز دقت داشت. نور مستقیم خورشید علاوه‌بر اینکه کارایی این ماده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به کاهش طول عمر نیز منجر می‌گردد. دمای بهینه برای نگهداری بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

شرایط ایمنی

افراد بهتر است برای حفظ سلامتی خود نسبت به رعایت شرایط ایمنی مانند داشتن عینک، دستکش و لباس کار بی‌توجه نباشند تا در صورت برخورد مستقیم با پوست، چشم و دهان خطری آن‌ها را تهدید نکند اما در صورت برخورد نیز نباید خیلی نگران بود.

شستشو سریع و مشورت با پزشک از بروز پیشامدهای بیشتر جلوگیری می‌کند.

قیمت چسب‌های زنده

قیمت چسب به‌ویژه چسب‌های زنده متاثر از فاکتورهای مختلفی‌ است اما می‌توان با کاهش هزینه‌های کاذب و حذف واسطه‌ها خریدی مطمئن داشت. صنایع شیمیایی برنا از جمله مراکز تولیدی مطمئن و با سابقه‌ای است که همواره انتخاب اول بسیاری از مشتریان عمده نیز محسوب می‌شود. این اعتماد مرهون پشتیبانی قدرتمند در تمامی سال‌های فعالیت است.

کارشناسان فروش نیز قدم به قدم از مرحله پاسخگویی به سوالات، ثبت سفارش و ارسال در کنار تمامی عزیزان هستند تا خریدی متفاوت تجربه کنند.

نحوه خرید چسب‌های زنده

صنایع شیمیایی برنا وب‌سایت خود را بستری ایمن، مستقیم و راحت طراحی کرده است تا از این طریق تمامی مردم عزیز ایران بتوانند محصولات باکیفیت را با قیمتی استثنایی دریافت کنند.

تنوع بالا در حجم و اندازه می‌تواند پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان و مصرف کنندگان باشد. برای خرید چسب‌های زنده کافیست سفارش خود را به درستی و با جزئیات ثبت کنید تا در کمترین زمان این محصول بینظیر و باکیفیت به شما تحویل داده شود.

کد مطلب : کاربرد چسب‌های زنده

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب آب بندی دو جزئی
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب بتن

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست