کاربرد چسب‌های صحافی

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب‌های صحافی
کاربرد چسب‌های صحافی

کاربرد چسب‌های صحافی

چسب
بدون دیدگاه

چسب‌های صحافی به شدت متنوع، کارگشا و گسترده هستند و توانسته انقلابی عظیم در این صنعت به وجود آورد بی جهت نیست نظر تمامی متقاضیان را به راحتی جلب کرده است. امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلفی در بازار با تولید انواع چسب‌ها به ویژه چسب‌های صحافی فعالیت می‌کنند که انتخاب شایسته را برای مصرف کنندگان با چالش جدی مواجه کرده‌اند. اما با خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر اطمینان از کیفیت، بهترین قیمت نیز به دست می‌آید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چسب‌های صحافی بیشتر آشنا شوید.

اهمیت شناخت چسب‌های صحافی

از پرفروش‌ترین انواع چسب، چسب‌های صحافی هستند که در اندازه و حجم‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند اما زمانی می توان از مصرف آن‌ها بهره کافی برد که با کاربرد درست و شرایط نگهداری آشنا بود.

ساخت از متریال باکیفیت، برخورداری از کادر دوره دیده و متخصص و داشتن تجهیزات مدرن می‌تواند گواه مرغوبیت محصولات یک شرکت باشد. رسالت وب‌سایت صنایع شیمیایی برنا نیز معرفی بهتر محصولات استاندارد است تا افراد با چشم باز دست به خرید بزنند و در نهایت از نتیجه مدنظر لذت ببرند.

تحولات کاربرد چسب‌های صحافی

اگرچه در گذشته در حوزه صحافی استفاده از روش سنتی برای اتصال و پیوند زدن مرسوم بود اما این قبیل مواد خالی از مشکل نبودند. با معرفی چسب‌های صحافی شاهد رونق دوباره‌ای در این صنعت داغ و پرشور هستیم.

با مصارف بسیاری که چسب‌های صحافی دارند حال بسختی می‌توان این صنعت را بدون این مواد معجزه‌آسا متصور بود. حتما شما نیز برای خرید مطمئن چسب‌ صحافی باکیفیت دچار چالش هستید و نمی‌خواهید ریسک کنید.

مشغله‌های بسیار زندگی ماشینی امروز فرصت چندانی به افراد نمی‌دهد تا بتوانند با آزمون و خطا و گشت‌و‌گذار در بازار خریدی مطمئن داشته باشند. پیشنهاد می‌شود از مزایای خرید مستقیم از فروشگاه‌ آنلاین صنایع شیمیایی برنا بهره بگیرید تا علاوه‌بر دریافت محصول در کمترین زمان بتوانید هر لحظه سفارش خود را نیز پیگیری کنید. بی‌جهت نیست که گروه اصلی مشتریان این شرکت را خریداران عمده تشکیل می‌دهند.

قبل از اینکه به کاربرد چسب‌‌های صحافی بپردازیم بد نیست با این حوزه بیشتر آشنا شوید.

صحافی چیست؟

صحافی اصطلاحی است که برای تشریح فرآیند جلد کردن کتب بکار گرفته می‌شود، در واقع افراد شاغل در این حوزه علاوه‌بر تا و مرتب کردن فرم‌های چاپ شده داخل کتاب، با جلد کردن و برش آن این عملیات را انجام می‌دهند. نباید از قلم انداخت که در هر مرحله دستگاه‌ها و مواد مختلفی تاثیرگذار هستند که چسب یکی از کاربردی‌ترین موادی است که در ماندگاری و دوام آن نقش دارد بی‌جهت نیست که این گروه به دنبال برندهای معتبر و استانداردی هستند تا پوشش‌دهی مناسبی فراهم شود.

صحافی خود انواع مختلفی دارد که شامل صحافی نرم، صحافی سخت، صحافی مفتولی، صحافی گالینگور، صحافی سلوفون و… است.

رایج‌ترین کاربرد چسب‌های صحافی

درخشش این گروه از چسب‌ها در صنعت صحافی مرهون اتصال کارآمد و انعطاف منحصربفردی است که به ارمغان می‌آورند. بی‌جهت نیست که جز اولین انتخاب‌ها برای استحکام بخشیدن به انواع کتاب، دفتر، کاغذ، جعبه و حتی مواد سلولزی و پارچه‌ای هستند.

فرمولاسیون خاص و قدرتمندی که در این گروه چسب‌ها بکار می‌رود نیز سبب شده که پس از اتمام کار با مشاهده ویژگی‌هایی مانند براقیت، شفافیت و انعطاف، استقبال عظیمی از آن صورت گیرد.

چسب صحافی همانطور که از اسم آن پیداست نقش تاثیرگذاری در جلد صحافی و حتی جلد کردن گروه‌های مختلف کتاب، دفتر و اتصال انواع کاغذ و مقوا دارند. چسب سنتی که اغلب گیاهی و جانوری بودند علاوه‌بر مواد کاغذی حتی در اتصال سطوح چوبی نیز بسیار رایج بود اما حال این قبیل مواد کمتر در بازار یافت می‌شوند و کاربرد آن‌ها منسوخ شده است.

درواقع کاربرد چسب‌های صحافی با پتانسیل وسیعی که دارد سبب شده که در زمان وصل کردن سطوح کاغذی، مقوایی، صفحات موج‌دار، ساخت پاکت‌هایی از جنس کاغذ و تولید کاغذدیواری نیز انتخاب اول باشند.

ویژگی‌های ساختاری چسب‌های صحافی

شاید شما نیز مایلید بدانید که این ماده سفت و مستحکم که آن را برای سطوح مختلفی بسیار کارآمد جلوه داده است از چه ساخته شده است. ویژگی‌های خاص این چسب بی‌ارتباط با وجود پایه‌ رزین‌های پلی‌ونیل‌استاتی آن نیست که توانسته انعطاف و پوشش‌دهی معقولی را فراهم کند. از نظر ظاهری نیز علاوه‌بر شکل خمیری آن را سفید رنگ می‌بینید. شرکت‌های سازنده ویسکوزیته را متناسب با کاربرد قرار می‌دهند تا بهینه سازی و کارایی نهایی تحت تاثیر قرار نگیرد.

دیگر مصارف چسب‌های صحافی

اگر قصد دارید سطوحی مانند کاغذ به کاغذ، مقوا به مقوا و یا گالینگور به مقوا را به یکدیگر متصل کنید می‌توانید از پوشش‌دهی خاص و منحصربفرد چسب صحافی بهره ببرید. این ماده جذاب با خصوصیات منحصربفرد علاوه‌بر اینکه با نداشتن بو و حساسیت انتخاب شایسته‌ای است به سرعت خشک می‌شود و تجربه لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

از دیگر موارد مصرف می‌توان به حضور پررنگ در فعالیت‌های کارگاه‌های صحافی، ساخت کاغذ بسته‌بندی مانند ساخت کارتن، تولید قوطی کبریت، جعبه‌های کاغذی و پاکت‌نامه اشاره کرد که راز این استقبال در استحکام خارق‌العاده‌ای است که فراهم می‌کنند و توانسته افراد زیادی را به مصرف راغب نماید.

نحوه کاربرد چسب‌های صحافی

اگرچه پوشش‌دهی و اتصال متناسبی از این گروه چسب‌ها انتظار می‌رود اما در صورتیکه بر روی سطوح، چربی و یا گردوغبار نشسته باشد نمی‌توان اتصال استانداردی را شاهد بود.

قلم‌مو، کاردک و ماشین چسب‌زنی از جمله ابزارهایی هستند که در پخش کردن چسب می‌توانند به شما کمک کنند. فراموش نکنید برای دوام و ماندگاری باید ضخامت یکسانی را در هر دو سطح بمالید. رقیق کردن چسب بر ماهیت آن تاثیرگذار است و اتصال ضعیفی را منجر خواهد شد.

آب حلال این گروه از چسب‌ها هستند و مصرف کننده می‌تواند پس از اتمام کار به راحتی با شستشوی آب خالی دست‌ها را تمیز کند.

انواع چسب‌های صحافی

تنوع چسب‌های صحافی بشدت بالاست که بر اساس فاکتورهای متفاوتی به‌ویژه نوع مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند. استقبال از چسب‌هایی با پایه‌های رزینی و پلیمری که زیرمجموعه چسب‌های ترموپلاستیک هستند بشدت بالاست. اگر مایلید با انواع این گروه از چسب‌ها آشنا شوید، ادامه متن را از دست ندهید.

کتاب از روزگاران گذشته به عنوان همنشینی جذاب در کنار انسان حضور داشته است. بی‌جهت نیست که صحافی کتاب حال یک صنعت داغ است که روز به روز بر فعالیت آن افزوده می‌شود.

چسب‌هایی با منشا حیوانی، چسب‌های سیلیکاتی و پلی‌ونیل‌استاتی حضور پرقدمت‌تری در صحافی داشته‌اند اما مشکلاتی مانند سرعت پایین سبب شد که چسب‌های گرم و سرد جایگزین این قبیل چسب‌های سنتی شوند

متخصصان و کارشناسان در فرمولاسیون چسب‌های صحافی از اجزای مختلفی استفاده می‌کنند که نحوه ترکیب‌بندی آن بعنوان یک راز متعلق به هر برند مخفی می‌ماند اما پلیمر، عوامل چسبنده، اصلاح کننده ویسکوزیته و پایدار کننده های از اصلی‌ترین اجزای این مواد هستند که در تمامی برندها به کار می‌روند.

اگر شما اولین بار است که قصد خرید چسب به‌ویژه چسب صحافی را دارید حتما به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

  • رنگ چسب
  • میزان ویسکوزیته
  • زمان گیرایی
  • نقطه نرم شوندگی
  • قدرت اتصال
  • هزینه
  • نحوه استفاده
خرید مطمئن چسب‌های صحافی

از جمله مزایای خرید از شرکت صنایع شیمیایی برنا می‌توان به کیفیت خیره کننده محصول، قیمت معقول با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها و سرعت بالای تحویل را اشاره کرد. بی‌جهت نیست که همواره از مراکز مطمئن یاد می‌شود.

کارشناسان فروش مجموعه همه روزه در تمامی ساعات این آمادگی را دارند که به شما مشاوره تخصصی ارائه کنند تا متناسب با حوزه فعالیت و کاربرد، انتخابی درست داشته باشید.

کد مطلب : کاربرد چسب‌های صحافی

, ,
نوشتهٔ پیشین
پلیمریزاسیون چیست
نوشتهٔ بعدی
پلیمریزاسیون توده ای یا بالک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست