کاربرد چسب آب بندی دو جزئی

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب آب بندی دو جزئی
چسب آب بندی

کاربرد چسب آب بندی دو جزئی

چسب
بدون دیدگاه

چسب آب بندی دو جزئی از شناخته شده‌ترین انواع چسب ساختمانی محسوب می‌شود که توانسته بین فعالان این حوزه محبوبیت بالایی نیز کسب کند. اگر مایلید با نقش این گروه از چسب‌ها به ویژه در مصارف عمده و نکات تاثیر گذار در کارایی بیشتر آشنا شوید در این مطلب از وب‌سایت صنایع شیمیایی برنا همراه ما باشید.

چسب آب بندی دو جزئی چیست؟

در گذشته‌های نه‌چندان دور برای اتصال مستحکم سطوح سیمانی، گچ و … چالش‌های عظیمی وجود داشت علاوه‌بر اینکه زمان زیادی از مهندسین و کارشناسان حوزه ساخت و ساز برای ایجاد پیوند مستحکم گرفته می‌شد. اما حال با حضور پررنگ چسب‌های آب بندی دوجزئی استاندارد این مشکل به راحتی برطرف شده است.

چسب‌های آب بندی دو جزئی همانطور که از اسم آن مشخص است برای اتصال سطوح خاص تولید و عرضه می‌شود. اگر مایلید نحوه کاربرد دیگر چسب‌های ساختمانی مانند چسب بتن را نیز بدانید، پیشنهاد می‌شود مطالعه دیگر مقالات وب‌سایت را از دست ندهید.

ساختار چسب آب بندی دو جزئی

اتصال مستحکم و ناگسستنی که با کمک چسب آب بندی دو جزئی فراهم می‌شود بی‌ارتباط با فرمولاسیون خاص آن نیست. جزء اول بر پایه سیمان و جزء دوم بر پایه پلیمرهای ضد آب تولید و عرضه می‌شود که توانسته تنها با این مزیت جایگاه منحصربفردی در ساخت و ساز به دست آورد.

مهمترین مصارف این گروه از چسب‌ها را می‌توان برای آب بندی قدرتمند سطوحی که از جنس سیمان، گچ و… هستند دانست. توسعه و تکامل شگفت‌انگیز این گروه از چسب‌ها به دلیل مزایای بیشماری مانند استفاده راحت و بدون دردسر، پیوند اتصالی قدرتمند و قیمت معقول است بی‌جهت نیست که برندهای داخلی و خارجی در تلاشند گوی سبقت را با تولیدات جدیدتر از دیگر رقبا بربایند.

مصرف‌کنندگان اما زمانی می‌توانند از پوشش‌دهی، کیفیت دوام و ماندگاری اتصال لذت ببرند که از فاکتورهای موثر بر کارایی مطلع شوند.

مهم‌ترین کاربرد چسب آب بندی دو جزئی

همانطور که از اسم این نوع چسب مشخص است عمده کاربرد برای آب بندی مخازن بتنی و مخازن آب شرب است که همواره از آن استقبال بینطیری صورت می‌گیرد. اتصال قدرتمند سطوح ناهموار سبب شده که حذف و نادیده گرفتن این نوع چسب به سختی میسر شود.

اگر قصد دارید که دیوارهای مجاور در خاک و یا حتی اماکن مشکل مانند سرویس‌های بهداشتی، پشت‌بام و سطوح شیب‌دار را آب بندی کنید، پیشنهاد می‌شود مصرف این نوع چسب‌های ساختمانی که قیمت تمام شده نسبتا ارزانی نیز دارند امتحان کنید تا از کارایی شگفت زده شوید.

همچین ویژگی منحصربفرد ساختاری چسب دو جزئی سبب شده که در زمان آب بندی سقف‌ها، مخازن آب نیز همواره جزء پیشنهادات اولیه باشد.

نحوه استفاده

  • محلول A را با قلمو روی سطح دو دست به فاصله خشک شدن لایه قبلی اجرا نمایید.
  • یک واحد سیمان و دو واحد پودر سنگ الک شده(سیلیس میکرونیزه) را به صورت جداگانه با هم ترکیب نموده، آن­را به محلول A اضافه نمایید، سپس دوغاب روان به­دست آمده را با قلمو روی سطح دو دست به فاصله خشک شدن لایه­ی قبلی اجرا نمایید.
  • مرحله یک را مجدداً اجرا نمایید.

البته اغلب اجرای لایه دوم بر قسمت نخستین معمولا به فاصله یک شبانه‌روز صورت می‌گیرد. فراموش نکنید که استفاده از آب برای کاهش غلظت فکر خوبی نیست و حتما به نکات نگهداری دقت داشته باشید.

این نوع ماده درواقع شامل یک بخش پودر سیمانی اصلاح شده با پودرهای معدنی و پلیمرهای خاص است، رزین آکریلیک  نیز بخش دیگر این نوع چسب را تشکیل می‌دهد.

  • نکات موثر بر کارایی

زمانی می‌توان از کارایی این گروه‌ چسب‌ها لذت برد که مواردی رعایت شوند از جمله اینکه باید سطوح با دقت نظر زیرسازی شوند‌. از دیگر نقاط مثبت این است که برای کاربرد این گروه از چسب‌ها به وسایل خاصی نیاز نیست. قلم‌مو و غلطک از ابتدایی‌ترین وسایلی هستند که می‌توانند در شکل‌گیری قدرت استحکام تاثیر بگذارند.

وجود رطوبت، گردوخاک و چربی بر حفظ اتصال تاثیر منفی می‌گذارند. پوشش چسبندگی همگن و یکنواخت علاوه‌بر انعطاف‌پذیری بالا سبب شده که فعالان حوزه ساخت‌ و ساز روز‌به‌روز آن را بکار بگیرند و پیشرفت چشمگیری در روند ساخت و ساز را شاهد باشند.

مقاومت نسبت به شرایط مخرب محیطی به‌ویژه UV از دیگر خصوصیات خاص این مواد اتصالی با قدرت خیره کننده است. افرادی که قصد روسازی دارند می‌توانند پس از خشک شدن نتیجه مدنظر را شاهد باشند.

خصوصیات شاخص چسب آب بندی دو جزئی

شرکت‌های سازنده این مواد را بصورت دو جزء جدا شده تولید و عرضه می‌کنند و در زمان استفاده می‌بایست ترکیب شوند. از خصوصیات منحصربفرد این گروه از چسب‌ها پایداری نسبت به فشار مثبت و منفی آب است البته ترک خوردگی نیز به علت قدرت انعطاف بالا مشاهده نمی‌شود.

وجود گردوخاک، چربی، رنگ بر سطوح در قدرت اتصال تاثیر منفی می‌گذارند و می‌بایست حتما سطح عاری از هر گونه آلودگی باشد.

ترمیم بتن‌های آسیب دیده نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. اگر سطح کار از نظر صافی و تخلخل شرایط خوبی نداشته باشد، نمی‌توان انتظار چسبندگی معقولی را داشت.

نحوه مصرف پس از آماده شدن ترکیب چسب آب بندی دو جزئی تنها با وسیله در دسترسی مانند برس یا غلطک صورت می‌گیرد.

  • نحوه نگهداری

برخورد نور آفتاب و یخ‌زدگی از عوامل مخرب هستند که سبب می‌شوند حتی چسب آب بندی دو جزئی برترین برندهایی همچون صنایع شیمیایی برنا نیز چسبندگی مطلوبی را به نمایش نگذارند. اما در صورت ‌رعایت شرایط استاندارد می‌توان ۶ ماه آن را به کار برد و از قدرت اتصال لذت برد.

دمای بهینه برای نگهداری ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است. تماس با پوست بدن و یا چشم و دهان می‌تواند آسیب جدی به سلامتی وارد کند و بهتر است نسبت به شرایط بهداشتی ایمنی نیز دقت زیادی داشته باشید.

نحوه خرید چسب آب بندی دو جزئی

در صنایع شیمیایی برنا خط‌‌‌‌‌ مشی مجموعه و تلاش تمامی کارکنان و مدیریت بر اصول مشتری مداری است بنابراین نه‌تنها تولید محصولات مطابق با استانداردهای روز جهانی صورت می‌گیرد بلکه تامین مایحتاج و ثبت سفارشات در کمترین زمان با ارائه مشاوره‌های تخصصی فراهم شده است.

اگر قصد خرید چسب آب بندی دو جزئی دارید، توصیه می‌شود با کارشناسان مجموعه در تماس باشید تا علاوه‌بر آشنایی با فرمولاسیون خاص و باکیفیت، شاهد کاهش محسوس هزینه‌ها نیز باشید.

کد مطلب : کاربرد چسب آب بندی دو جزئی

, ,
نوشتهٔ پیشین
پلیمریزاسیون توده ای یا بالک
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب‌های زنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست