کاربرد چسب صحافی سرد و گرم

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب صحافی سرد و گرم
کاربرد چسب‌های صحافی

کاربرد چسب صحافی سرد و گرم

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب صحافی سرد و گرم موضوع این مطلب از وب سایت صنایع شیمیایی برنا است تا در زمان استفاده بهترین کارایی را ببینید. عمده‌ترین چسب صحافی گروه‌هایی هستند که به سرد و گرم شناخته می‌شوند که تاثیری شگرف بر اتصال دارند با همراه باشید تا آن‌ها رابهتر بشناسید.

منظور از چسب گرم چیست؟

قبل از اینکه به کاربرد چسب صحافی سرد و گرم برسیم نیاز است هر یک به تنهایی بشناسید همانطور که از اسم چسب صحافی گرم مشخص است برای مشاهده نتیجه نیاز به گرماست علاوه‌بر اینکه کاربرد ابزارهای خاصی مانند پمپ‌ها و تفنگ‌های منحصربه فرد برای به وجود آمدن خاصیت کششی الزامیست.

قلم‌مو، غلطک و کاردک از ابتداترین وسایلی هستند که برای کاربرد چسب صحافی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی می‌توان از استحکام و درخشش چسب لذت برد که ضخامت یکسانی بر هر دو سطوح قرار گیرد.

منظور از چسب سرد چیست؟

چسب سرد که به چسب چوب نیز شناخته می‌شود گروه‌هایی از چسب‌های صحافی هستند که اغلب برای عطف کتاب استفاده می‌شوند. پتانسیلی که این نوع مواد دارند سبب شده که علاوه‌بر کارگاه‌های کوچک بتوان آن‌ها را در چاپخانه‌های بزرگتر نیز برای اتصال ماندگار و یکپارچه بکار برد.

قیمت مناسب و در دسترس بودن نیز از دیگر مزایایی است که سبب شده نه‌تنها به شکل دستی بتوان از آن استفاده کرد بلکه برای مصرف توسط دستگاه‌های مختلف نیز انتخاب مناسبی باشند.‌ تولید آن‌‌ها بر پایه پلی‌ونیل‌استات صورت می‌گیرد که ویژگی‌های خاصی را فراهم می‌کند.

عمده مصارف چسب‌های گرم

چسب‌های گرم نه‌تنها در متریال سازنده بلکه در کاربرد شباهت بالایی به چسب‌های سرد دارند ولی تفاوت متمایز کننده آن‌ها داشتن افزودنی‌های خاص است.

از مصارف اصلی چسب‌های گرم می‌توان به استفاده برای سطوح کاغذهای تحریری و کاغذهای گلاسه اشاره کرد که تنوع بالاتری دارند.

از نظر ظاهری این گروه از چسب‌ها به شکل جامد تولید و عرضه می‌شوند و برای استفاده باید شرایط دمایی خاصی فراهم باشد تا بین ۱۰ تا ۵۰ ثانیه سطوح را به هم وصل کنند.

اگرچه استفاده از این نوع چسب‌ها مزایای بیشماری دارد از جمله می‌توان به مقاومت در مقابل رطوبت اشاره کرد که شکلی یکنواخت را نیز فراهم می‌کند اما در زمان استفاده نیاز به دستگاه خاصی است و به شکل دستی و تنها با قلم‌مو جوابگو نیستند.

منظور از صحافی چسب چیست؟

همانطور که از اسم آن پیداست چسب نقش اصلی را در صحافی به منظور جلد کردن صفحه‌ها ایفا می‌کند. کارشناسان برای مشاهده نتیجه مدنظر میبایست پس از چیدن اصولی فرم‌های آماده صفحات از قدرت بالای اتصال چسب کمک گیرند.

در این روش چندان فرقی ندارد که چسب گرم یا چسب سرد انتخاب شود. مزایایی ویژه‌ای همچون کیفیت، پوشش‌دهی و ماندگاری در هر دو به یک شکل فراهم می‌شود.

تفاوت کاربرد چسب صحافی سرد و گرم در صحافی

کاربرد چسب سرد در پروژه‌های که جلد کردن سخت است ( مانند گالینگور) و یا ارزش بالایی دارد ( مانند کتب نفیس و سر رسید) ترجیح داده می‌شود.

البته مزایا چسب سرد به همین جا ختم نمی‌شود استقبال بیشتر از این گروه مرهون راحتی و سهولت جداسازی در زمان بازیافت است به طوری که بدون کمترین چالش، الیاف و چسب از یکدیگر جدا می‌گردند اما چسب گرم از این نظر خالی از مشکل نیست.

نقش اصلی چسب گرم در صحافی

صحافی حرارتی از جمله حوزه‌های است که این نوع چسب محبوبیت بالایی دارد از جمله می‌توان به صحافی  کتاب، مجله، کاتالوگ و گروهی از آلبوم‌ها و ژورنال‌ها اشاره کرد.

فرآیند مراحل مصرف چسب گرم

قبل از اینکه برای مصرف چسب گرم اقدام شود نیاز است صفحات به شکل مرتب تا شوند و به سمت داخل عطف جلد هدایت شوند.

برای تغییر حالت این چسب (از جامد به مایع) نیاز است حرارت ببیند تا آماده استفاده گردد در غیر این صورت اتصال مستحکم غیرممکن است.

بی جهت نیست که کارشناسان توصیه می‌کنند چسب گرم برای کاغذهای بدون روکش و مات استفاده شوند تا از نتیجه پوشش دهی یکنواخت آن شگفت زده گردید.

از تفاوتهای ملموس این نوع صحافی میتوان به الزام وجود گرمای بیشتر اشاره کرد البته کاربرد آن محدودیت‌هایی نیز دارد به طوری که انتخاب شایسته‌ای برای صفحات خیلی کم و خیلی زیاد نیست.

این نوع صحافی خصوصیاتی منحصربه فرد دیگری نیز دارد که پیوند بادوام و قدرتمند از مهم‌ترین آنهاست.

چسب سرد بخریم یا گرم؟

اگر فاکتور انعطاف برای شما پررنگ‌تر است و یا به دنبال پایداری بیشتری هستید توصیه می‌شود چسب صحافی سرد را خریداری کنید اما نباید فراموش کنید که باید مبالغ بیشتری را کنار بگذارید و در زمان استفاده به‌ویژه روز نخست مواظبت بیشتری نسبت به سطوح نیاز است تا دچار شکستگی نشوند.

شرایط ایمنی

رعایت شرایط نگهداری و نکات ایمنی کمک می‌کند طول عمر مفید چسب افزایش یابد و به کارایی آن لطمه‌ای وارد نشود. اگرچه برندهای معتبر و استاندارد کیفیت معقولی را ارائه می‌کنند اما اگر نتوانید شرایط نگهداری را از نظر دمایی (بهترین دما ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است) فراهم کنید پس از مدتی باید آن را دور بریزید.

یخ‌زدگی نیز بر کارایی آن تاثیر منفی دارد. محافظت در برابر نور مستقیم خورشید از دیگر الزاماتی است که باید رعایت شود.

چسب‌های صحافی ایرانی یا خارجی؟

حتما شما نیز سری به ابزارفروشی‌ها زده‌اید و علاوه‌بر تولیدات داخلی شاهد حضور بسیار برندهای خارجی نیز هستید اما استفاده از این قبیل کالاهای خارجی علاوه‌بر اینکه به خروج ارز منجر می‌شود تفاوت خاصی از نظر کیفیت با برندهای داخلی نیز ندارند.

بسیاری از شرکت‌های سازنده ایرانی محصولاتی استاندارد، ماندگار و بادوام تولید کرده‌اند که برای متریال‌های مختلف به‌ویژه کاغذ و منسوجات آن کاربرد وسیعی دارند. استفاده از محصولات ایرانی علاوه‌بر حمایت از تولیدات داخل، خرید ارزان‌ قیمتی را به شما هدیه می‌بخشد.

نحوه خرید چسب گرم و چسب سرد

مجموعه صنایع شیمیایی برنا با کوله باری از تجربه در تولید انواع چسب مخصوصا چسب سرد و گرم آمادگی ارائه خدمات رسانی به صنایع و اشخاص حقیقی دارد. اگر قصد خرید چسب گرم و یا چسب سرد دارید می‌توانید از قسمت فروش سفارش خود را ثبت کنید و از کیفیت محصولاتی استاندارد بهره مند شوید.

کد مطلب : کاربرد چسب صحافی سرد و گرم

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب چوب
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب کاشی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست