کاربرد چسب کاشی

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب کاشی
کاربرد چسب کاشی

کاربرد چسب کاشی

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب کاشی متمرکز بر صنعت ساخت و ساز و بازسازی مسکن است بی‌جهت نیست که مهندسین و کارشناسان توانسته‌اند این مواد معجزه‌آسا را بکار گیرند و شاهد پیوندی ماندگار و بادوام باشند. اگر مایلید که با فرمولاسیون و موارد استفاده چسب کاشی از محبوب‌ترین چسب‌های ساختمانی بیشتر آشنا شوید با ما در این مطلب از وب سایت صنایع شیمیایی برنا همراه باشید.

منظور از چسب کاشی چیست؟

امروزه کاشی‌ها فقط نقش پوشش‌دهی را ایفا نمی‌کنند بلکه از مهمترین عناصر زیبایی در هنر معماری بشمار می‌آیند که فعالان این حوزه مایلند ذوق و توانمندی را از این طریق به نمایش درآورند.

در حالت کلی برای تعریف چسب کاشی گفته می‌شود اجزایی همچون اپوکسی، ذرات دانه‌ای و گروهی از مواد شیمیایی اصلاح شده با خاصیت چسبندگی خارق العاده بکار رفته‌اند که سبب شده‌اند ماده‌ای بادوام و مقرون‌بصرفه تولید شود و کاربرد چسب کاشی روز به روز بیشتر گردد.

در گذشته اغلب برای اینکه کاشی، سرامیک و موزاییک را در سطوح مختلف به‌ویژه دیوارها بچسبانند دغدغه بسیاری وجود داشت و ملات‌های سنتی نمی‌توانستند انتظارات را برآورده کنند.

اهمیت انتخاب چسب کاشی استاندارد

کاربرد چسب کاشی سبب شده بتوان از خاصیت چسبندگی منحصربفرد و انطباق با زیرساخت‌های مختلف متناسب با متریال متنوع بهره برد.

شرکت‌های سازنده برای اینکه مشتریان متحمل هزینه‌های اضافی نشوند، چسب کاشی را در گروه‌های مختلفی تولید و عرضه کرده‌اند که هر یک کارایی مخصوص به خود را دارد.

تا قبل از معرفی چسب کاشی اغلب دوغاب سیمان و ماسه استفاده می‌شد اما حال این گروه از مواد علاوه‌بر پوشش‌دهی مناسب و ارائه ظاهر زیبا توانسته‌اند جایگزین مناسبی باشند همچنین مزایایی مانند مدیریت هزینه را نیز به همراه آورده‌اند. در ادامه به تقسیم‌بندی‌های جزئی‌تر آنها اشاره می‌شود.

انواع چسب کاشی کدامند؟

چسب کاشی از معمول‌ترین چسب‌های ساختمانی است که با کارایی خیره کننده توانسته از هدر رفت مواد جلوگیری کند و اتصال مستحکمی را نیز فراهم کند.

برای اینکه کاربرد چسب کاشی بهتر مشخص شود باید مواردی را در نظر گرفت مانند: محل نصب کاشی (کف، دیوار و…)، شرایط محیطی از نظر وجود رطوبت و نوع سطح و …

اطلاع از این جزئیات کمک می‌کند دلی قرص در روند ساخت و ساز و تعمیرات فراهم گردد و بتوان به دوام و قدرت کشش چسب اطمینان کرد.

  • چسب ماستیک یا ‌Mastic

چسب ماستیک از نام آشناترین گروه چسب کاشی محسوب می‌شود که حال نیز طرفدارانی پروپاقرص دارد. فرقی ندارد که شما قصد دارید کاشی را بر روی دیوار و یا حتی کف نصب کنید، این ماده اعجاب‌انگیز پشتیبانی قدرتمندی از اتصال فراهم می‌کند.

استفاده از آن نیز بسیار راحت است و بدون ‌پیش‌نیاز خاصی می‌توان آن را بکار برد اما فراموش نکنید که در حداقل زمان ممکن می‌بایست بکار گرفته شود در غیر اینصورت فقط متحمل هزینه اضافه شده‌اید.

برخی معتقدند که عدم استقامت چسب ماستیک در مقابل رطوبت سبب شده که کاربران دغدغه‌ای برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند حمام نداشته باشند.

متخصصان زبده و برجسته از این نوع چسب برای اتصال قطعات شیشه‌ای و ظروف چینی نیز بهره بسیاری گرفته‌اند که بی‌ارتباط با خاصیت خشک شدن سریع آن نیست و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

  • چسب تین‌ست یا Thin Set

محبوبیت چسب تین‌ست بیشتر از نوع ماستیک است. اگر شما به دنبال ماده‌ای هستید که اتصالی ایمن و مستحکم حتی در محیط‌های مرطوب فراهم کند، این نوع چسب با قدرت پشتیبانی منحصربفرد می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشد.

در رمزگشایی جزئیات ساختاری آن به موادی مانند سیمان، ماسه، آب و دیگر مواد شیمیایی برخورد می‌کنید بی‌جهت نیست که پایداری بالایی در مقابل رطوبت نشان می‌دهد.

  • چسب لاتکس و آکریلیک Latex And Acrylic

متریال بکار رفته در چسب ترکیبی لاتکس و آکریلیک متنوع هستند که سبب شده انتخاب استاندارد و مطمئنی برای اتصالات مستحکم بشمار آید. کاربرد این نوع چسب تنها برای کف نیست بلکه جلوه بدیعی از برای زیبا سازی کاشی‌های دیوار نیز فراهم می‌کند که نشان از قدرت بالای آن دارد.

  • چسب اپوکسی Epoxy

در فرمولاسیون چسب اپوکسی موادی مانند رزین، ماسه، سیمان و چندین ماده شیمیایی دیگر به چشم می‌خورد که سبب شده برای محیط‌های مختلفی جوابگو باشد و به رضایت بالای مصرف کننده منجر شود.

اگر مایلید از خواص بینظیر چسب اپوکسی بهرمند شوید می‌بایست هزینه بالاتری را کنار بگذارید علاوه‌بر اینکه مزایای بیشماری مانند پایداری بسیار در مقابل گرما، رطوبت و مواد شیمیایی دارد که این ضعف را کمرنگ می‌کند.

صنایع شیمیایی برنا این نوع چسب را در حجم انبوهی با اندازه‌های متنوع تولید و عرضه کرده است تا بتوانید با کاهش هزینه‌های کاذب، ثبات بالای ساختاری را در محیط‌های چالش برانگیر مانند استخر، حمام، لابی، آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌های فست‌فود و حتی مراکز خرید شاهد باشید.

البته نباید از قلم انداخت که این گروه خالی از مشکل نیستند، علاوه‌بر قیمت گزاف در زمان استفاده می‌بایست شرایط ایمنی مانند ماسک را رعایت کرد تا بو نامطبوع شما را آزرده خاطر نکند.

فراموش نکنید اگرچه کاربرد عموم چسب‌های کاشی یکی بنظر می‌رسند اما بسته به حوزه مصرف می‌بایست دست به انتخاب بزنید.

  • چسب کاشی الیاف‌دار

این گروه از مواد توانسته‌اند با خاصیت اتصالی منحصربفرد انتخاب نخست برای نصب کاشی و سرامیک لقب گیرند البته کارایی آن‌ها در شرایطی که سطوح زیرین از جنس بتون، پنل‌های گچی، چوبی و حتی ایرانیت و یولینیت نیز باشند نتیجه خیره کننده‌ای را ارائه می‌کند.

از مزایای چسب کاشی الیاف‌دار علاوه‌بر پیوند سفت و محکم، می‌توان به استقامت بالای خمشی اشاره کرد. اگر در محیطی زندگی می‌کنید که هر از چندگاهی زلزله اتفاق می‌افتد نیاز به نگرانی نیست که حتی با کاربرد چسب کاشی پس از لرزش ساختمان کوچکترین آسیبی کاشی‌ها نخواهند دید.

چسب کاشی خمیری و چسب کاشی پودری

از دیگر تقسیم‌بندی‌های چسب کاشی موارد زیر هستند:

چسب کاشی خمیری و چسب کاشی پودری که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند علاوه‌بر اینکه کاربرد آن‌ها متفاوت است.

چسب کاشی خمیری انتخاب شایسته‌ای برای محیط‌های مرطوب مانند حمام است تا به راحتی بتوان کاشی و سرامیک و حتی سطوح موزاییکی را به یکدیگر متصل کرد اما چسب کاشی پودری بعنوان یک ماده ماندگار و پر دوام در سطوح افقی یا عمودی مورد استقبال قرار می‌گیرد به‌ویژه بخش‌هایی از ساختمان که در معرض گرمای محیط هستند مانند بالکن، تراس و…

نحوه خرید چسب کاشی

صنایع شیمیایی برنا از واحدهای بزرگ و مجهز تولید کننده انواع چسب‌های ساختمانی به‌ویژه چسب کاشی ا‌ست که می‌توانید متناسب با نیاز خود از محصولات استفاده کنید. رعایت استانداردهای جهانی تولید در کنار قیمت مقرون‌بصرفه و مشاوره تخصصی می‌تواند آسودگی خیال را برای شما در زمان خرید به همراه داشته باشد.

کد مطلب : کاربرد چسب کاشی

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب صحافی سرد و گرم
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب بیندر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست