انواع رزین های اپوکسی

  1. خانه
  2. رزین
  3. انواع رزین های اپوکسی
انواع رزین های اپوکسی

انواع رزین های اپوکسی

رزین ضد آب سنگ یک رزین دو جزئی همراه با هاردنر یا خشک می باشد.رزین اپوکسی در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع از رزین در حالت رقیق برای چسباندن مش های فایبر گلاس به پشت سنگ استفاده دارد این کار جهت مستحکم کردن سنگ مخصوصا سنگ های کف و رویه کابینتی استفاده می شود . در این رزین های اپوکسی برای براق کردن سنگ آجر نیز استفاده می شود که البته در فضاهای خارجی (نمای ساختمان و حیاط ) کار اشتباهی است . این نوع از رزین در برابرuv حساس بوده وکمتر از 2 سال زرد می شود .

از رزین های اپوکسی جهت کارهای هنری (Art work ) استفاده می شود . چوب متریالی است که اجرای رزین اپوکسی بر روی آن در خواست بالایی دارد . نمایش دادن طرح و موج های چوب و بر جسته کردن این نقشه ها در دید از اهداف اجرای رزین های اپوکس است . ساخت قالب های تزیینی با رزین اپوکسی بسیار مورد توجه است این رزین در ساخت جواهر آلات و مکعب های محتوی اشیا قابل استفاده است . در هنگام خرید حتما باید کاربرد مورد نظرتان را به فروشنده اطلاع دهید.

پیشنهاد میکنیم مطلب “رنگ ، پلیمر و رزین” را نیز مطالعه کنید

رزین اپوکسی پشت سنگ و کاشی:

رزین اپوکسی به دلیل همراه بودن با هاردنر ( خشک کن ) جهت اتصال و چسباندن الیاف و توری نیز استفاده دارد این الیاف و توری می تواند از جنس فایبر گلاس باشد . رزین اپوکسی پشت سنگ نسبت به رزین های اپوکسی مخصوصا کارهای هنری و پرداخت چوب متفاوت است . هدف اتصال توری فایبر گلاس و یا مش فایبر گلاس به پشت سنگ ( مخصوصا سنگ های کف ) ایجاد استحکام در سنگ است . ممکن است سنگ در هنگام جابجایی تحت فشار و ضربه قرار بگیرد . این مش های فایبر گلاس در پشت سنگ موجب یک پارچگی سطح شده و ضربه را به تمام نقاط سنگ توزیع می کنند . این روش خطر شکسته شدن سنگ کمتر می شود . از این جهت از رزین مخصوص برای پشت سنگ با نام رزین اپوکسی پشت سنگ استفاده می کنند . بهترین روش برای اتصال توری های فایبرگلاس به پشت سنگ استفاده از رزین اپوکسی می باشد . رزین اپوکسی را با هاردنر به نسبت توصیه شده توسط فروشند مخلوط کنید تقریبا 5 تا 10 دقیقه عمل مخلوط کردن را ادامه دهید ژل بدست آمده را بر روی چسب پهن نمایید.

کد مطلب : انواع رزین های اپوکسی

نوشتهٔ پیشین
سود پرک چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
ضد عفونی کننده های صنعتی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست