با چسب کاغذی بیشتر آشنا شوید

با چسب کاغذی بیشتر آشنا شوید

کاربرد چسب کاغذی روز به روز بیشتر رواج می‌یابد تا از این طریق نه‌تنها بتوان اتصالی پایدار رقم زد بلکه از مشکلات دیگر نیز در امان ماند. چسب کاغذی از نام آشناترین چسب‌های صنعتی محسوب می‌شود که توانسته خدمات ارزنده‌ای را به فعالان حوزه‌های مختلف ارزانی دارد‌. شاید شما نیز در نگاه اول این تصور را داشتید که این چسب فقط برای اتصال کاغذهای مختلف اثربخش است اما در ادامه متوجه خواهید شد که حتی صنایع بزرگ نیز مایلند از انعطاف پذیری و ثبات بالای ساختاری این قبیل مواد برای اهداف خویش بهره گیرند. قیمت این چسب چندان بالا نیست که این اتفاق را به ساختار خاص و سبک مرتبط می‌دانند. با ما همراه باشید تا علاوه‌بر شناخت ماهیت این چسب و تقسیم‌بندی انواع آن‌ها با نکات اصلی نحوه استفاده نیز آشنا شوید.

چسب کاغذی از دیروز تا به امروز

این چسب تنوع کاربرد بالایی دارد اما زمانی می‌توان از کارایی آن لذت برد که دو فاکتور را فراموش نکرد. چسبندگی و ضخامت ارتباط مستقیمی با نتایج اتصالی مدنظر دارند در غیر اینصورت افراد فقط وقت و هزینه خود را هدر داده اند.

روز‌به‌روز در حوزه‌های تولیدات بیمارستانی، دکوراسیون، هنر و… بعنوان یک افزودنی پر اهمیت مصرف می‌شود. اگر از مصرف کنندگان مهمترین ویژگی این چسب را بپرسید حتما به وزن بسیار سبک آن اشاره می‌کنند.

محبوبیت محصولات صنایع شیمیایی برنا به‌ویژه چسب کاغذی نشان از کیفیت منحصربفرد و قیمت مناسب آن دارد علاوه‌بر اینکه کاربرد راحت سبب شده تمامی مصرف کنندگان به وجد آیند.

توصیه می‌شود دیگر مطالب وب‌سایت صنایع شیمیایی برنا را از دست ندهید که اطلاعاتی جامع و کامل درباره انواع چسب‌ها (کاربرد چسب صنعتی، کاربرد چسب ساختمانی و…) تهیه و درج شده است.

مهمترین حوزه مصرف چسب کاغذی

حتما شما نیز در مصارف روزمره گاهی نیاز داشته‌‌اید از چسب کاغذی بهره ببرید حال نتایجی که از این ماده به ظاهر ساده به دست می‌آید سبب شده در صنایع مختلف نیز همواره حرفی برای گفتن داشته باشد.

در ادامه به نتایجی که چسب کاغذی به ارمغان می‌آورد اشاره‌ای اجمالی می‌شود:

– هنرمندانی که قصد دارند رنگ‌ها را از یکدیگر تفکیک کنند از این ماده بهره می‌گیرند علاوه‌بر اینکه نباید نقشی که این چسب برای راحتی فرد در زمان نگهداری کاغذ طراحی را روی محل مدنظر ایجاد می‌کند و از قلم انداخت.

– صنعت مبلمان نیز برای روند ترمیم و تعمیرات محصولات خویش از سازگاری بالای چسب کاغذی بهره برده است.

– شاید برایتان جالب باشد که بدانید حوزه نقاشی اتومبیل و هواپیما، صنایع تولید وسایل منزل نیز با کاربرد این چسب آشنا هستند و حال برای نیازهای خود از این ماده مقرون‌بصرفه بهره می‌گیرند.

– اگر نگاهی به تاریخچه استفاده از نوار کاغذی بیندازید متوجه می‌شوید که پس از کاربرد آن در صنعت اتومبیل سازی تحول عظیمی رخ داد بطوری که دیگر از چالش‌های معمولی که در اثر رنگ پاشی ماشین ایجاد می‌شد خبری نبود.

چسب کاغذی چگونه تولید می‌شود؟

نوار چسب کاغذی امروزه بعنوان یک ماده محبوب شناخته می‌شود که بسیاری مایلند بدانند فرمولاسیون ساخت آن چگونه است. برای تولید و عرضه این چسب از دو نوع کاغذ اصلی بهره گرفته می‌شود که هر یک ویژگی و نقش متفاوتی دارند. کاغذ کرپ و کاغذ پشت صاف در این فرآیند نقش دارند.

جزئیات اصلی این گروه از چسب‌ها هستند که توانسته‌اند بازار مصرفی داغی را به ارمغان آورند. البته باید درنظر داشته باشید که زمانی می‌توان از جلوه ثبات ساختاری لذت برد که متناسب با محیط و کارایی بکار گرفته شوند.

برای قسمت پشت نوار چسب کاغذی از چه موادی استفاده می‌شود؟

تنوع کاربرد این چسب این پرسش را به ذهن می‌رساند که چطور می‌توان از این ماده مرغوب استفاده کرد و شاهد پوشش‌دهی یکدست و اتصالی مستحکم بود. اگر به ساختار موادی که در پشت نوار چسب کاغذی استفاده می‌شود دقت کنید مشاهده خواهید کرد که علاوه‌بر انعطاف بالا، بصورت لایه‌هایی بسیار ظریف بکار می‌روند.

شاید برایتان جالب باشد که مزایای بیشمار این چسب بی‌ارتباط با عملکرد مواد اولیه موجود در پشت کاغذ نیست. تولید کنندگان فارغ از برند برای اینکه مصرف کننده با کمترین زحمت سطوح را متصل کند و از این دوام و ماندگاری لذت ببرد، استفاده از مواد اولیه در قسمت پشت نوار کاغذی را متناسب با نوع کارکرد قرار داده‌اند.

در رمزگشایی اجزای مواد اولیه پشت کاغذی به این اجزا برمی‌خورید، لاستیک طبیعی (کائوچوی طبیعی)، لاستیک استراین بوتادین و گروه متنوع لاتکس بر پایه آب.

گروه‌های مختلف نوار چسب

یکی از دسته‌بندی‌های رایجی که برای تشریح و توضیح انواع نوار چسب کاغذی رواج یافته است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چسب کاغذی (چسب پوششی)
  • چسب کرافت (آب چسب)
  • چسب کاغذی بسته‌بندی
  • نوار چسب ضد حساسیت
  • چسب کاغذی مناسب محیط بیمارستان

 

انواع چسب کاغذی کدامند؟

ویژگی‌های کارآمد اتصالی این چسب ها سبب شده باور آن سخت باشد که تنها از یک لایه کاغذ و موادی بعنوان چسب ساخته شده باشند. تقاضای زیاد و ماهیت منحصربفرد چسب سبب شده برای هماهنگی کاربرد، تنوع بالایی در اندازه چسب کاغذی ایجاد شود تا بتوان از پوشش‌دهی یکنواخت لذت برد.

  • چسب کاغذی پوششی (مسکینگ تیپ)

این گروه از چسب‌ها با قدرت کشش و دوام منحصربفرد، پشتیبانی معقولی را در کاور کردن سطوح فراهم می‌کنند اما نمی‌توان چندان روی چسبندگی بینظیر آن حساب باز کرد.

برای اینکه با کاربرد این گروه بیشتر آشنا شوید بد نیست بدانید که در صنایع اتومبیل سازی برای رنگ کردن و عدم مشاهده رنگ پاشی دیگر قسمت‌ها از این گروه بهره گرفته می‌شود.

  • آب چسب یا چسب کرافت

مهمترین مشخصه این گروه از چسب‌ها وابستگی به آب برای ایجاد چسبندگی‌ است اما توانسته در حوزه بسته‌بندی محصولات کارتنی نیز محبوبیت بالایی کسب کند که این اتفاق بی‌ارتباط با دوام بالای چسبندگی نیست بطوری که مصرف کننده دغدغه‌ای از نظر آسیب حتی در زمان حمل‌ونقل طولانی نیز نخواهد داشت.

  • نوار چسب بسته‌بندی

بسته‌بندی کارتون‌ها نیز با کمک این گروه صورت می‌گیرد که راز محبوبیت بی‌جهت با استفاده ساده و در دسترس بودن همیشگی نیست.

  • چسب کاغذی بیمارستانی

مصارف پزشکی و بیمارستانی همواره جز حوزه‌های بحث برانگیزی هستند که نیاز است از موادی قدرتمند بهره گرفت تا شاهد پشتیبانی معقولی بود.

این چسب بیمارستانی بخوبی توانسته دغدغه پزشکان و پرستاران را برای مواردی همچون پانسمان و استفاده از آنژیوکت آسوده کند.

تقسیم‌بندی انواع چسب کاغذی متناسب با نوع مصرف و ساختار
  • نوار چسب بسته‌بندی

در رمزگشایی ساختار این چسب پلی‌پروپیلن سخت مشاهده می‌شود که تولید کنندگان آن‌ها را در رنگ‌های روشن و قهوه‌ای تولید و عرضه می‌کنند.

  • نوار چسب پلی‌استر

این گروه از چسب‌ها بر پایه پلی‌استر تولید می‌شوند که توانسته به راحتی نتایج خیره کننده‌ای را در صنایع الکتریکی و الکترونیکی فراهم کند.

  • نوار چسب خود انعطاف‌پذیر

مهمترین مشخصه این گروه از چسب‌ها پایداری بالا نسبت به آفتاب و خوردنگی عنوان شده است.

  • چسب کاغذی پلی‌اتیلن

اگر به دنبال چسب کاغذی هستید که بتواند نسبت به رطوبت پایداری بالایی داشته باشد و نقش عایق الکتریکی را نیز ایفا کند، خرید چسب کاغذی پلی‌اتیلن را از دست ندهید.‌

  • PVC

ماهیت خاص این نوع چسب سبب شده افراد برای کاهش خطر برق گرفتگی و یا هشدار از آن کمک بگیرند البته نباید تاثیرات شگرفی را که در اتصال پایدار و حتی پوشش الکتریکی فراهم می‌کنند را از قلم انداخت.

  • چسب نواری دوطرفه

محبوبیت این نوع چسب بی‌ارتباط با قابلیت چسبیدن دوطرفه نیست.

نحوه خرید

اگر به دنبال خرید مستقیم و بدون واسطه چسب کاغذی هستید صنایع شیمیایی برنا آمادگی ثبت سفارش و ارسال سریع محصولات مدنظر شما را دارد.

 

کد مطلب

, ,
نوشتهٔ پیشین
از چسب پارکت و کاربردهای آن چه می‌دانید؟
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با مود شیمیایی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست