چگونه از نشاسته اسلایم بسازیم

  1. خانه
  2. چسب
  3. چگونه از نشاسته اسلایم بسازیم
چگونه از نشاسته اسلایم بسازیم

چگونه از نشاسته اسلایم بسازیم

چسب
بدون دیدگاه

مواد لازم:

نشاسته ذرت

آب

یک کاسه ی بزرگ

در یک کاسه ی پلاستیکی، مقدار اندکی آب و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کنید تا از آن مخلوطی شبیه به یک خامه ی همزده ی غلیظ به دست آید و قوام عسل را داشته باشد. نسبت تقریبی مخلوط نشاسته ذرت و آب،  پیمانه نشاسته به ۱ پیمانه آب است. بنابراین اگر از همه ی نشاسته ذرتی که معمولاً در یک جعبه ی آن وجود دارد (حدود ۴۵۰ گرم) استفاده کنید، باید حدوداً یک و نیم پیمانه آب بریزید. بهتر است کار خود را با آب کمتری شروع کنید و آن را به تدریج به مخلوط اضافه کنید تا جایی که به قوام دلخواه تان برسید.

بعد از درست کردن مخلوط، دست خود را به آرامی روی مخلوط آب و نشاسته ذرت قرار دهید. شما باید احساس کنید که دست تان درون مخلوط فرو می رود. دست خود را از بین مخلوط حرکت دهید؛ این کار را ابتدا به آرامی انجام دهید و سپس سعی کنید سرعت حرکت دست تان را واقعاً زیاد کنید. حرکت دست تان از میان مخلوط وقتی آرام بود راحت تر بود یا وقتی سریع بود؟

اگر مخلوط شما آنقدری عمق دارد که همه ی دست تان در آن فرو برود، سعی کنید یک مشت از مخلوط را بردارید و دست تان را به سرعت از مخلوط بیرون بکشید. این کار را دوباره تکرار کنید؛ این بار دست خود را شل کنید و آن را به آرامی بیرون بکشید. آیا متوجه تفاوتی شدید؟

پیشنهاد میکنیم مطلب انواع چسب های گیاهی و کاربردهای آن چیست؟” را نیز مطالعه کنید

با مشت به مخلوط آب و نشاسته ذرت ضربه بزنید. (مراقب باشید با ظرف به خودتان صدمه نزنید!) مطمئن شوید که به مخلوط محکم ضربه می زنید و مشت خود را به سرعت درون ظرف برمی گردانید. آیا مخلوط به همه جا پاشیده شده یا داخل ظرف باقی ماند؟ (اگر به اطراف پاشیده شد، نشاسته ی بیشتری به مخلوط اضافه کنید.)

وقتی دست خود را به آرامی از میان مخلوط آب و نشاسته ذرت حرکت می دهید، مخلوط رفتاری مثل یک ماده ی مایع دارد. اما وقتی سعی می کنید دست خود را به سرعت از میان آن عبور دهید یا محکم به آن ضربه بزنید، رفتار آن مثل یک ماده ی جامد می شود. مخلوط آب و نشاسته ذرت رفتاری شبیه به شن روان دارد.

کد مطلب : چگونه از نشاسته اسلایم بسازیم

نوشتهٔ پیشین
از چه حلالی برای پاک کردن چسب استفاده کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
درباره تاریخچه مواد شوینده بیشتر بدانید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست