کاربرد چسب‌های ساختمانی

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب‌های ساختمانی
اطلاعاتی درباره کاربرد چسب‌های ساختمانی

کاربرد چسب‌های ساختمانی

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب‌های ساختمانی، قیمت و نحوه خرید مطمئن این مواد جذاب و معجزه گر موضوع این مطلب وب سایت صنایع شیمیایی برنا است با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

شناخت خصوصیات چسب‌های ساختمانی

روزبه‌روز بر محبوبیت استفاده از چسب‌های ساختمانی افزوده می‌شود که این اتفاق مرهون فرمولاسیون خاص و تنوع بالای آن‌هاست. پتانسیلی که کاربرد چسب‌های ساختمانی دارند توانسته تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کند بطوری که حذف و نادیده گرفتن این مواد با خاصیت اتصالی معجزه‌گر امری تقریبا محال و ناشدنی است.

البته قیمت تمام شده ارزان در محبوبیت چسب‌های ساختمانی بی‌تاثیر نبوده است. با پیشرفت روزافزون حوزه ساخت‌وساز باید از چسب‌هایی استفاده کرد که انتظارات را تمام و کمال برآورده می‌سازد.

آیا می‌دانید کاربرد چسب‌های ساختمانی محدود به امروز و دیروز نیست و قدمتی بسیار دارد؟ داشتن خاصیت چسبندگی معقول و استحکام قدرتمند از عمومی‌ترین خصوصیات چسب‌ها هستند اما چسب‌های ساختمانی علاوه‌بر آن باید دارای ویژگی‌هایی دیگری نیز باشند تا ساخت و ساز به خوبی و در شکل استاندارد به اتمام رسد.‌ اگر مایلید با مصارف آنها بیشتر آشنا شوید مطالعه ادامه متن را از دست ندهید.

نقش چسب‌های ساختمانی در صنعت ساخت و ساز

زندگی در قرن بیست و یکم با ابزارآلات مدرن و با پیشرفت خیره کننده تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیز شده است. فعالان حوزه ساخت‌وساز نیز در تلاشند خود را همسو با زندگی مدرنیته بروزرسانی کنند. استفاده از چسب‌های ساختمانی با فرمولاسیون خاص جلوه‌ای از این کارایی است که توانسته دغدغه بسیاری را برطرف کند.

حال تصور کار کردن بدون این قبیل مواد معجزه گر امری محال بنظر می‌رسد. چسب در فرآیند ساختمان‌ سازی مانند خون است که به آن اکسیژن می‌رساند اما نباید فراموش کنید زمانی از این ماده موثر، ماندگاری و دوام مشاهده می‌شود که انتخاب متناسب با نوع متریال و کار صورت گیرد. اگر مایلید با انواع کاربرد چسب‌های ساختمانی آشنا شوید پیشنهاد می‌شود ادامه متن را با دقت بخوانید و اگر سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

رایج‌ترین کاربرد چسب‌های ساختمانی

شاید شما از گروه چسب‌های ساختمانی تنها اسامی چسب بتون، چسب کاشی، چسب بلوک و چسب کاشی را شنیده باشید اما باید بدانید که چسب‌های ساختمانی بسیار متنوع هستند و برندهای مختلف روزبه‌روز با تولیدات جدیدتر در فکر ارتقا محصولات خود هستند. درواقع موقعیت و جنس سطوح تعیین کننده کاربرد هر یک از این چسب‌هاست.

  • چسب سنگ

چسب سنگ همانطور که از نام آن پیداست در اتصال سطوح سنگی مورد استقبال قرار می‌گیرد علاوه‌بر آن به دلیل ماهیت منحصربفردی که دارد این امکان را فراهم کرده در زمان کارهای عظیم ساخت‌وساز همچون اتصال قطعات پیش ‌ساخته بتونی، سرامیک‌های غول‌پیکر و حتی صفحات عظیم فولادی نیز بعنوان نخستین انتخاب مطرح گردد.

این چسب به سادگی خراب نمی‌شود و استحکام بسیاری نسبت به فشار مکانیکی و حتی حلال‌های مختلف دارد. از دیگر ویژگی‌های خارق‌العاده آن می‌توان به حفظ خاصیت کششی در گستره دمایی زیر صفر تا ۶۰ درجه سانتیگراد اشاره کرد.

  • مصارف چسب سنگ

متخصصان کاربلد که دانش فنی بالایی در ساخت‌وساز دارند پیشنهاد می‌کنند این نوع چسب ‌را برای اتصال مواد مختلف علاوه‌بر سنگ مانند کاشی و سرامیک، قرار دادن آجر در سطوح شیبدار، قرار دادن سنگ بر سطوح غیرمتعارف همچون فایبرگلاس و لوله نیز بکار گیرید.

البته زمانی می‌توان از این کارایی لذت برد که نسبت به شرایط نگهداری نیز دقت لازم را داشت. نبود آلودگی بر سطوح سبب می‌شود که در دراز مدت نیز تغییری در خاصیت اتصالی پدید نیاید. برخورد نور مستقیم آفتاب سبب می‌شود که عمر مفید آن بشدت کاهش یابد.

  • کاربرد چسب آجرسفال

کاربرد این نوع چسب در اتصال سطوح و قطعاتی است که از جنس آجرسفال هستند تا پیوندی قدرتمند فراهم شود.

این گروه از چسب‌ها ظاهری پودری و خشک دارند که با خصوصیات منحصربفردی همچون پایداری بالا توانسته‌اند حتی افراد سخت ‌نظر را نیز مجاب کنند از این ماده نسبتا ارزان قیمت بهره گیرند.

  • کاربرد چسب بتونه

مصرف چسب بتونه اغلب در زمان اتصال سطوحی است که از جنس چوب، فلز، سرامیک، آجر، گچ و… هستند که مرهون فرمولاسیون خاصی است که دارند.

شرکت‌های سازنده این گروه از چسب‌ها را بر پایه آپوکسی تولید و عرضه می‌کنند اتفاقی نیست که انتخاب شایسته‌ای در زمان درزگیری نیز لقب گرفته‌اند.

  • کاربرد چسب پارکت

چسب پارکت جلوه‌ای دیگر از کاربرد چسب‌های ساختمانی هست که توانسته‌ با کاهش هزینه‌های کاذب و عملکرد خیره کننده در اتصال پارکت‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

همچنین از دیگر مصارف آن‌ها می‌توان به کنارهم نگه داشتن سطوح بتونی، سیمانی و گچی اشاره کرد.

  • کاربرد چسب بلوک سیمانی

چسب بلوک سیمانی، گونه‌ای از چسب‌های ساختمانی هستند که در بازار به وفور یافت می‌شوند و استحکام معقولی را در اتصال بلوک‌های سیمانی فراهم می‌کنند.

همچنین زمانیکه افراد قصد دارند سطوحی از جنس کاشی و سرامیک را بر روی نماهایی مانند سیمان و گچ نصب کنند می‌توانند از این ماده کاربردی بهره بگیرند.

  • کاربرد چسب فوم پلی‌استایرن

این نوع چسب با نداشتن حلال‌های عالی علاوه‌بر فعالان صنعت ساخت‌وساز در بین حامیان محیط زیست نیز بسیار محبوب است. ماندگاری و دوام بالایی در زمان اتصال سطوح آجری، بتونی، گچی و بلوک فراهم می‌کند که به داشتن ظاهر زیبا و پوشش‌دهی یکدست نیز منجر می‌شود.

  • کاربرد چسب مخصوص کاشی و سرامیک

این گروه از چسب‌ها درواقع خود شامل سیمان پرتلند غیرعالی پلمیری هستند که شرکت‌های سازنده با کمک دیگر افزودنی‌هایی این نوع ماده پرکاربرد را تولید و عرضه می‌کنند.

برای مشاهده سنجش توانمندی آن می‌توانید یک بار امتحان کنید. در زمان پیوند مصالح شگفت‌زده شوید این گروه بدون آنکه استحکام را تحت‌تاثیر قرار دهند خاصیت چسبندگی یکسانی فراهم می‌کند.

  • کاربرد چسب کاشی پودری

برخی از افراد برای اتصال مصالح جاذب در مکان‌های خاص مانند کاشی، سرامیک شیشه‌ای با چالش جدی مواجه هستند که استفاده از این گروه چسب‌ها می‌تواند تجربه خوشایندی را به آن‌ها هدیه دهد. از اجزای اصلی چسب کاشی پودری می‌توان به تقویت کننده چسبندگی، پرکننده‌های معدنی و دیگر مواد اشاره کرد.

  • کاربرد چسب میتراپل

چسب میتراپل در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد و با نام‌های رایجی مانند چسب MDF، چسب همه‌کاره، چسب قطره‌ای فوری نیز در بین عموم و بازاریان شناخته می‌شود.

علت نامگذاری با عملکرد سریع و معجزه‌آسای آن بی‌ارتباط نیست در کمتر از ۳ ثانیه می‌توانید از شاهکار چسبندگی لذت ببرید. صنعت کابینت‌سازی و بهم وصل کردن قطعات MDF، چوب و پلاستیک تنها جلوه کوچکی از مصارف این نوع چسب است علاوه‌بر اینکه جز اولین پیشنهادات در زمان متصل کردن قطعات فلزی، چرمی، سرامیکی، جواهرات، پلاستیک نیز یاد می‌شود.

  • کاربرد چسب حرارتی

از دیگر چسب‌هایی که در ساخت‌وساز تاثیر بسیاری دارند چسب حرارتی است که برخی آن را چسب تفنگی نیز می‌نامند علت نامگذاری بی‌ارتباط با شکل ظاهری دستگاه تفنگی آن نیست.

اگرچه اتصال مستحکم آن شاهدی بر فرمولاسیون خاص آن است اما نباید فراموش کرد که با توجه به نحوه کارکرد خاص (وجود گرما برای ذوب کردن میله پلاستیکی) باید نسبت به شرایط ایمنی دقت زیادی داشت.

قیمت چسب‌های ساختمانی

کاربرد چسب‌های ساختمانی به شدت وسیع است و شرکت‌های تولیدی نیز با توجه به نیاز مشتریان آن‌ها را در حجم و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌کنند. نباید فراموش کنید که قیمت متاثر از فاکتورهای بسیاری است. بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق با بخش فروش شرکت صنایع شیمیایی برنا در تماس باشید.

خرید کالای اصل و باکیفیت واقعی دغدغه‌ای است که این مجموعه به خوبی از آن آگاه است و با ارائه کردن تمامی محصولات در فروشگاه آنلاین در تلاش است با کاهش هزینه‌های کاذب،  محصولات را به قیمت کارخانه برای تمامی هموطنان ساکن سراسر کشور ارائه کند.

نحوه خرید چسب‌های ساختمانی

تمامی محصولات تولیدی شرکت صنایع شیمیایی برنا به‌ویژه چسب‌های ساختمانی از برترین متریال و بر اساس فرمولاسیون استاندارد تهیه می‌شوند تا نه‌تنها روند تعمیرات به شکل اصولی صورت گیرد بلکه مشتریان بتوانند از فرآیند نوسازی ساختمان خود لذت ببرند.

در فروشگاه آنلاین مجموعه کلیه نمونه‌های چسب ساختمانی مانند چسب آب بندی ، چسب سنگ، چسب بلوک، چسب بتن، چسب کاشی و … در اندازه‌های متنوع قابل سفارش و عرضه هستند.

خرید مستقیم چسب‌های ساختمانی از برندهای معتبر مانند صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر کاهش دغدغه‌های مختلف، کاری بسیار عاقلانه‌ است که اطمینان خاطر از کیفیت را نیز به همراه دارد. می‌توان به جرات ادعا کرد که این واحد تولیدی نمونه برترین چسب‌ها را در بازار عرضه می‌کند تا از خروج ارز و تصاحب بازار توسط برندهای خارجی نیز جلوگیری شود.

اگر شما درباره محصولات اطلاعات کافی ندارید و مردد هستید که چسب‌های ساختمانی می‌توانند نیاز شما را تامین کنند یا خیر، مشاوران مجموعه آمادگی دارند تا با ارائه راهنمایی و حل سوالات انتخابی درست به شما هدیه دهند.

کد مطلب : کاربرد چسب‌های ساختمانی

, ,
نوشتهٔ پیشین
رزین های استایرن آکرلیک
نوشتهٔ بعدی
پلیمریزاسیون چیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست