کاربرد چسب بتن

کاربرد چسب بتن

چسب
بدون دیدگاه

چسب بتن از مرغوب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع چسب ساختمانی است که نه‌تنها روند ساخت و ساز را رونق بخشیده بلکه در نوسازی‌ها و تعمیرات نیز مزایای بیشماری به همراه آورده است. قبل از معرفی این گروه چسب‌ها برای اتصال سطوح بتنی مشکلاتی وجود داشت اما حال نه تنها توانسته‌اند خلاء پوششی را به سهولت برطرف کنند بلکه دغدغه فعالان این حوزه نیز التیام یافته است. اگر مایلید با مصارف این نوع چسب، مزایا و علت تقاضای زیاد خرید بهتر آشنا شوید مطالعه این مطلب را از دست ندهید که آگاهی بسیاری به شما می بخشد.

اشاره اجمالی به چسب بتن

چسب‌های ساختمانی بسیار متنوع هستند اما بسیاری از آن‌ها در هر محیطی جوابگو نیستند به‌ویژه زمانیکه فرد قصد دارد بتن و ملات‌های ساخته شده را بکار گیرد نیاز به ماده‌ای است که ثبات بالای ساختاری داشته باشد.

این نوع چسب با داشتن خصوصیات منحصربفرد مانند استحکام بالای کششی و مقاومت در برابر ترک همواره جز انتخاب‌های اول فعالان حوزه ساخت و ساز هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید زمانیکه از این نوع چسب استفاده می‌شود مقاومت خمشی بتن تا ۵۰ درصد نیز بهبود می‌یابد البته نباید خصوصیاتی مانند مقاومت سایشی و اتصال خیره کننده را نیز از قلم انداخت.

دلایل محبوبیت انواع چسب بتن

چسب بتن از مهمترین موادی است که توانسته صنعت ساخت و سار را متحول کند. علت محبوبیت با کارایی بالایی که در چسبندگی بتن به ارمغان آورده است بی ارتباط نیست.

اغلب برندهای معتبر و استاندارد این نوع چسب را تولید می‌کنند تا نه‌تنها روند آب بند نمودن بتن و چسبندگی به سهولت صورت گیرد بلکه دوام و ماندگاری تعمیرات و آسیب ‌دیدگی‌های سطحی و عمقی نیز به بهترین شکل صورت گیرد.

در صورتیکه از چسب‌های بتن باکیفیت مانند برند صنایع شیمیایی برنا استفاده گردد به راحتی می‌توان لایه قدیمی بتن را به لایه‌های جدید متصل کرد و شاهد ثبات بالای ساختاری نیز بود.

اغلب مصرف این گروه از چسب‌ها در تعمیرات و بازسازی است بطوری که نه‌تنها از انعطاف و خصوصیات استاندارد و مطمئن آن برای پروژه‌های کوچک بهره گرفته می‌شود بلکه این نوع چسب در پروژه‌های وسیع در سطح ساخت کارخانه‌ها نیز به منظور پیوند دادن کاربرد بالایی دارند.

شاید برایتان سوال باشد که این چسب معجزه‌آسا چرا اینقدر پرطرفدار است؟ علاوه‌بر خاصیت چسبندگی ماندگار و بادوام، با داشتن متریال خاص اولیه مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی به‌ویژه رطوبت نیز به همراه می‌آورد.

  • مصارف عمده

این نوع چسب برای آب بندی منحصربفرد بتن مناسب است. اگر به دنبال ماده‌ای هستید که راحت و بدون دردسر چسبندگی فوق‌العاده بتن را فراهم کنید، حتما چسب بتن را امتحان کنید.

مقاومت ویژه در برابر رطوبت سبب شده از این نوع چسب‌ها در روند ترمیم و تعمیرات بهره بسیاری گرفته شود. نماسازی نیز از دیگر کاربردهای این نوع چسب خاص است که هزینه‌های کاذب را بشدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر آن با استفاده از این نوع چسب رنج و سختی همسطح کردن ملات‌های قدیمی و حتی بتن نیز بشدت تسهیل شده است. کف‌سازی و پر کردن حفره‌ها از دیگر جلوه‌های قدرتمند کاربرد آن بشمار می‌رود.

مهمترین کاربرد چسب بتن

  • اتصال بتن جدید به بتن‌های قدیم

علاوه‌بر اتصال بتن جدید به بتن‌های قدیم در روند ساخت‌ و ساز و تعمیرات، خرید آن برای اهداف دیگری نیز هست.

معمولا ترکیب سیمان با بتن چندان نتیجه جالبی را به دست نمی‌دهد اما حال با معرفی این نوع چسب به راحتی می‌توان نه‌تنها بتن‌های جدید را بر بتن قدیمی (خشک) قرار داد بلکه از نتیجه کارآمد و خاصیت کششی نیز لذت برد که دلی قرص را به ارمغان می‌آورد.

  • اصلاح بافت‌های قدیمی بتن

از مهمترین کاربرد چسب‌ بتن می‌توان اپوکسی و لاتکس اشاره کرد که تحول عظیمی با خاصیت کششی بینظیر در صنعت ساخت و ساز و بتن فراهم کرده‌اند. حال دیگر نه‌تنها می‌توان بافت‌های قدیمی بتن را به راحتی ترمیم کرد بلکه از نظر مقاومت و پیشگیری از ترک نیز خیال فعالان این حوزه آسوده شده است.

مهمترین شهرت چسب بتن با اتصال مستحکمی که فراهم می‌کند مرتبط است البته خصوصیات ویژه آن به همینجا ختم ‌نمی‌شود.

استحکام کششی و خمشی منحصربفرد نیز دارد که بازدهی بالایی در کاربرد بتن گچ و آهک فراهم کرده است. اگر شما نیز قصد نوسازی و تعمیرات دارید اما در انتخاب چسب مورد نظر مردد هستید می‌توانید از کارایی چسب بتن بهره بگیرید.

ترکیب آن همراه با ملات نه‌تنها رنگ و لعاب یکدستی را با ارمغان می‌آورد بلکه نگرانی نسبت به ماندگاری و دوام استحکام بتن تازه با ملات قدیمی نخواهید داشت.

  • آب بندی بتن در استخر

در حال حاضر علاقه به داشتن استخر در منازل روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا می‌کند اما تا قبل از معرفی چسب‌های بتنی، آب بندی آن چالشی جدی برای پیمانکاران بود حال به راحتی می‌توان مانع نشت آب شد و از پایداری چسب نسبت به رطوبت و آب لذت برد.

صنایع پیشرفته مانند سد ها و پل‌های بتنی حتی فرودگاه‌ها و سالن‌های صنعتی نیز به این سمت رفته‌اند که از خاصیت این ماده معجزه‌گر استفاده کنند و روند ساخت و ساز را بصورت ایده‌آل پیش ببرند.

خصوصیات مهم چسب‌های بتن

اولین ویژگی و شاید مهمترین خصوصیت چسب بتن که آن را انتخاب اول برای استحکام بتن و ملات مطرح کرده است ایجاد اتصال مستحکم و قدرتمند است.

افزایش انعطاف و مقاومت شیمیایی نیز لذت بسیاری در روند تعمیرات و نوسازی با کمک این چسب مدرن و جذاب به ارمغان آمده است.

نسبت به تغییرات دما و ضربه نیز دوام و ماندگاری بالایی دارد که نشان از قدرت ویژه آن است. قیمت معقول و داشتن ویژگی‌های خاص همچون غیرسمی بودن سبب شده انتخاب استاندارد و مطمئنی برای فعالان حوزه صنعت ساخت و ساز باشد.

اهمیت ترمیم بتن به این دلیل است که می‌تواند مانع بروز نشت آب شود که هزینه دوچندانی را به صنایع و مردم عادی تحمیل می‌کند اما با این نوع چسب می‌توان از این اتفاق پیشگیری کرد. کارایی چسب‌های بتن با بهبود ویژگی‌های خاص فیزیکی و شیمیایی بتن گره خورده است بطوری که حتی عوامل طبیعی و شیمیایی نیز تاثیر چندانی حتی در طولانی مدت بر دوام آن نخواهند داشت.

این گروه از چسب‌ها تاثیر شگرفی در اتصال سطوح غیر بتنی مانند کاشی، سرامیک و سنگ نیز دارند که نشان از قدرت منحصربفرد آن‌هاست.

  • بهترین برند چسب بتن

در بازار برندهای مختلف داخلی و خارجی انواع چسب به‌ویژه چسب بتن را عرضه کرده اند اما اگر به دنبال خرید مطمئن و با قیمت استثنایی هستید پیشنهاد می‌شود سری به فروشگاه آنلاین شرکت صنایع شیمیایی برنا بزنید تا این ماده کاربردی و موثر را بدون واسطه در محل دریافت کنید. ثبات بالای ساختاری و دوام بالا می‌تواند نیاز شما را به راحتی برطرف کند.

  • نحوه مصرف چسب بتن

برای اینکه بتوان از این نوع چسب بهره برد معمولا باید غلظت آن کاهش یابد. افزودن آب به میزان لازم سبب می‌شود که برای مخلوط کردن با شن و ماسه و سیمان آماده شود.

برای بتن‌هایی با ضخامت کم به دلیل فشار بیشتر باید از چسب بتن در حجم و ابعاد بیشتری بهره گرفت بنابراین از برندی آن را تهیه کنید که جوابگو باشد.

عمده کاربرد این نوع چسب در محل‌هایی است که بتوان استحکام خوبی در مقابل عواملی همچون آب، مواد شیمیایی و سایش به دست آورد بی‌جهت نیست که نه‌تنها در استخرها حتی در کارخانه‌های تولیدی، کشتارگاه‌ها و صنایع شیمیایی از خاصیت دوام و استحکام آن بهره گرفته می‌شود.

شرایط استفاده

پس از مطمئن شدن نبود آلودگی‌ها مانند گردوخاک و چربی بر روی سطوح برای مصرف اقدام کنید. برای تهیه ملات خمیری شکل نیاز است که نخست آب را به چسب سیمان افزود و در آخر ترکیبی خاص با سیمان و شن و ماسه به دست آورد.

مهندسین معمولا یک لایه چسب را بر سطوح سیمانی می‌ریزند سپس از ترکیب مدنظر بهره می‌گیرند. استفاده لایه‌لایه از چسب سبب می‌شود که با کاهش مصرف مدیریت هزینه نیز بهتر صورت گیرد. فراموش نکنید علاوه‌بر نکات گفته شده حتما از برندی خریداری کنید که بتواند با کیفیت استاندارد، نتیجه خوبی در عملکرد به ارمغان بیاورد. محصولات صنایع شیمیایی برنا از بهترین مواد تولید می‌شوند و می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشند.

نحوه خرید چسب بتن

انواع چسب صنایع شیمیایی برنا از بهترین‌ متریال تهیه شده است تا دغدغه داشتن محصول باکیفیت از دوش مصرف کننده برداشته شود. داشتن چسبندگی خیره کننده و مستحکم تنها بخشی از خصوصیات آن‌هاست. متخصصین کارکشته مجموعه از نیاز تمامی مشتریان و اقشار بخوبی آگاه هستند و در تلاشند نه‌تنها رضایت خریداران عمده بلکه مردم عادی نیز فراهم شود.

در صورتیکه قصد دارید از فروشگاه آنلاین صنایع شیمیایی برنا محصول مدنظر را سفارش دهید برای استعلام قیمت با واحد فروش در تماس باشید. کارشناسان مجموعه برای پاسخگویی و مشاوره خرید انواع چسب در تمامی ساعات آماده هستند.

کد مطلب : کاربرد چسب بتن

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب‌های زنده
نوشتهٔ بعدی
سلفون و کاربردهای آن

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست