کاربرد چسب قطره‌ای

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب قطره‌ای

کاربرد چسب قطره‌ای

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب قطره‌ای روز به روز گسترده تر می‌شود. چسب قطره‌ای با فرمولاسیون خاص تولید و عرضه می‌شود که رمزگشایی از جزئیات ساختاری آن چندان کار ساده‌ای نیست اما می‌بایست بدانید که تولید آن بر پایه سیانو آکریلات می‌باشد. از مهمترین مشخصاتی که برای چسب قطره‌ای تعریف می‌شود، پایداری نسبت به برخورد با مواد شیمیایی خاصی همچون الکل، بنزین، روغن و دیگر حلال‌ها بیان شده است با ما همراه باشید تا با دیگر مصارف آن آشنا شوید.

دنیای چسب و تحول زندگی بشر

شاید تا چندین سال قبل برای اتصال قطعات مختلف که ماندگاری و دوام مناسبی داشته باشند چالش فراوانی وجود داشت اما حال چسب تبدیل به یک ماده‌ جدا ناشدنی در صنایع مختلف شده است که نه‌تنها به سادگی خراب نمی‌شود بلکه انتخاب استاندارد و مطمئنی ا‌ست تا با ثبات بالای ساختاری نتایج مدنظر را پوشش دهد.

برای اینکه بتوان از کاربرد چسب قطره‌ای لذت برد می‌بایست از برندهای معتبر و باسابقه‌ای همچون صنایع شیمیایی برنا خرید کرد که پوشش‌دهی بالایی را فراهم می‌کنند. راز این استحکام در استفاده از متریال استاندارد است که خاصیت کششی منحصربفردی را فراهم می‌کند.

معرفی چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای ماده‌ای نام آشناست که از گذشته تابه‌کنون توانسته در مصارف روزمره برای اتصال تکه‌های شیشه یا قطعات ریز بکار رود و ماهیت اتصالی خیره کننده‌ای را به نمایش بگذارد. چسب قطره‌ای در ظاهری بیرنگ تولید و عرضه می‌شود که با توجه به عدم مشاهده رنگ پس از اتمام کار، محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است.

مهمترین کاربرد چسب قطره‌ای

اگر قصد دارید از چسب قطره‌ای استفاده کنید برای شما مهمترین کاربردهای آن ها را بیان کرده ایم‌.

قطعات فلز به فلز، فلز به پلاستیک، پلاستیک به پلاستیک، لاستیک به لاستیک، فلز به لاستیک، پلاستیک به سرامیک، سرامیک به کاغذ، فلز به شیشه و شیشه به چوب در اندک زمانی با چسب قطره‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند و رنگ و لعاب بینظیری فراهم می‌کنند.

صنایع شیمیایی برنا مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و متخصصانی دوره دیده است که توانسته چسب قطره‌ای را در ایده‌آل ترین شکل ممکن تولید کند تا صنایع نیز بتوانند با حذف هزینه‌های کاذب شاهد پیوند زدن مستحکم باشند.

علت محبوبیت بالا چسب قطره‌ای

تقاضای زیاد خرید آن بی‌ارتباط با کارایی منحصربفرد نیست. برای استفاده از این چسب صرف‌نظر از برند، ممکن است چندین قطره کفایت کند. بطور معمول بیان می شود که یک اینچ مربع با یک قطره از چسب جلوه خاص از چسبندگی را به نمایش می‌گذارد.

علاوه‌بر کاربردهای روزمره چسب قطره‌ای توانسته در صنایع مختلف نیز استفاده وسیعی داشته باشد. برای پوشش‌دهی قطعاتی از جنس فلز، پلاستیک، سرامیک، چوب، جواهرات و سفال این ماده اعجاب آور جزء انتخاب‌های نخست است. عرضه چسب قطره‌ای با توجه به تنوع استفاده در بسته‌بندی‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

چسب قطره‌ای اگرچه کاربردهای وسیعی دارد اما در کاردستی‌های دانش‌آموزی از خاصیت پوشش‌دهی آن بیشتر استفاده شده است. بد نیست بدانید که در بین فعالان صنعت به ماده‌ای محبوب شناخته می‌شود.

سهولت استفاده و عدم نیاز به کاتالیزور و یا خشک کن خاص سبب شده که تجربه لذت‌بخشی در استفاده از آن فراهم شود که به وجوه مختلف زندگی امروزی رنگ و لعاب بخشیده است.

اگر قصد دارید از چسب قطره‌ای استفاده کنید و دغدغه‌ای نسبت به کاهش دوام و کشش آن در زمان وجود رطوبت و آب و یا حتی دمای بالا دارید، نیاز به نگرانی نیست. متخصصان و کارشناسان این ماده اعجاب آور را به گونه‌ای تولید کرده‌اند که در چنین مواردی ساختار آن تحت تاثیر قرار نگیرد بی‌جهت نیست که حال تبدیل به ماده‌ای کاربردی در هر خانه شده است.

چسب یک دو سه و تفاوت آن با چسب قطره‌ای

اگرچه در ظاهر بنظر می‌رسد که چسب قطره‌ای و چسب یک دو سه یکی هستند اما تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد. چسب یک دو سه به علت اندک زمان خشک شدن محبوبیت بالایی دارد اما از تفاوت‌های فاحش آن با چسب قطره‌ای وجود دو بخش چسب و اسپره خشک کننده بوده تا بتوان شاهد دوام و ماندگاری بالایی بود که به سادگی خراب نمی‌شود، برخلاف چسب قطره‌ای که مایعی بیرنگ است و می‌تواند متریال‌های مختلف را به یکدیگر متصل کند تا از جلوه استحکامی آن لذت برد.

 نحوه اتصال مستحکم با چسب قطره‌ای

اگر مایلید بدانید که چگونه چسب قطره‌ای خاصیت کششی فراهم می‌کند باید بدانید که مواد دیگر و قطره آب روی سطوح موجب فرایند پلیمر شدن و استحکام می‌گردند و به راحتی دلی قرص را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

برای اینکه هزینه زیادی برای چسب قطره‌ای نداشته باشید و پوشش‌دهی نیز بخوبی صورت گیرد، باید این نکته را درنظر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده چندان معقولانه نیست با توجه به اینکه لایه مجاور سطح سریع سفت می‌گردد و امکان تماس با لایه‌های دیگر مقدور نیست.

نکات تکمیل کننده

اگرچه این ماده اعجاب‌انگیز با خاصیت پوشش‌دهی مناسب انتخاب اول در بسیاری از حوزه‌هاست تا پیوندی مستحکم را شاهد بود اما به مفهوم نداشتن سمیت نیست بلکه نباید مقدماتی همچون استفاده از دستکش، عینک و ماسک را از قلم انداخت.

استون را بعنوان حلال چسب قطره‌ای معرفی می‌کنند اما برای مشاهده نتایج می‌بایست از پنبه آغشته استفاده کرد که به تدریج بر سطح مالیده شود.

در بازار می‌توانید برندهای ایرانی و خارجی چسب قطره‌ای را شاهد باشید که به راحتی قادرند در مصارف خانگی نیز وسایل معمول را به یکدیگر متصل کنند و روند تعمیر و تعویض وسایل را فراهم کنند بی‌جهت نیست که به آن لقب چسب همه‌کاره نیز می‌دهند.

موارد مهم برای استفاده درست از چسب قطره‌ای

حتی اگر قصد دارید از بهترین برند چسب قطره‌ای مانند چسب قطره‌ای صنایع شیمیایی برنا استفاده کنید می‌بایست نکاتی را در نظر بگیرید تا شاهد کارایی آن در طولانی مدت باشید:

۱- پس از اتمام کار حتما درب ظرف را محکم بسته و اطراف آن را تمیز کنید.

۲- استفاده از چسب قطره‌ای شرایط خاصی دارد دستکش و حتی ماسک کمک می‌کند سلامتی شما تحت تاثیر قرار نگیرد.

۳- در حین کار حتما درب ظرف را محکم ببندید تا دوام و قدرت کشش چسب ماندگار باقی بماند.

۴- فشار دادن زیاد کمک چندانی به خروج چسب نمی‌کند.

۵- حتما در انتخاب برند چسب قطره‌ای دقت ‌نظر داشته باشید تا علاوه‌بر خاصیت کششی مدنظر، از دوام و استحکام آن لذت ببرید.

عدم استفاده از چسب قطره‌ای در برخی مصارف

برگه‌های کاغذ و ساخت کاردستی با گونه‌ای از چسب‌های قطره‌ای ضعیف صورت می‌گیرند که نشان از ماهیت منحصربفرد آن‌ها دارد. اگر می‌خواهید جلوه خاصی از چسبندگی و دوام را شاهد باشید، توصیه می‌شود در متریال‌های شیشه‌ای، لباس چرم، تفلون از چسب قطره‌ای استفاده نکنید.

عوامل موثر بر نتایج کاربرد چسب قطره‌ای

– قبل از اینکه چسب قطره‌ای را بر روی سطوح بزنید، حتما سطوح ‌را از نظر وجود آلودگی چک کنید که در پوشش‌دهی تاثیر منفی نگذارد.

– در نگهداری از این چسب می‌بایست شرایطی مانند تهویه را نیز در نظر گرفت.

-پس از اتصال قطعات فشردن ۵ تا ۲۰ ثانیه سبب می‌شود در اندک مدتی قطعات به یکدیگر متصل شوند.

– دمای بهینه برای نگهداری چسب قطره‌ای ۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد عنوان شده است تا بتوان در یک سال نیز از ثبات بالای ساختاری و ماهیت منحصربفرد آن استفاده کرد.

سخن آخر

اگر قصد خرید چسب قطره‌ای را دارید می‌توانید با کارشناسان واحد فروش صنایع شیمیایی برنا صحبت کنید تا شما را متناسب با نوع کاربرد راهنمایی کنند. مراجعه حضوری به ابزار فروشی‌ها علاوه‌بر اینکه ممکن است شما را سردرگم کند، هزینه‌های جانبی نیز در بر دارد.

 

کد مطلب : کاربرد چسب قطره‌ای

, ,
نوشتهٔ پیشین
از مصارف چسب اپوکسی چه می‌دانید؟
نوشتهٔ بعدی
معایب ایزوگام

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست