کاربرد چسب پلاستیک

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب پلاستیک
کاربرد-چسب-پلاستیک

کاربرد چسب پلاستیک

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب پلاستیک امروزه به صورت چشمگیر در تمامی جهان افزایش یافته و محبوبیت بالایی در اغلب صنایع پیدا کرده است. توسعه و تکامل انواع چسب پلاستیک در شرکت‌های سازنده اگرچه مزایای بیشماری به همراه داشت اما انتخاب شایسته را برای مصرف کنندگان با چالشی جدی مواجه کرده است به همین دلیل در این مطلب از وب‌سایت صنایع شیمیایی برنا به انواع چسب پلاستیک، کاربرد و نکات مصرفی گریزی زده شده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

حضور چشمگیر وسایل از جنس پلاستیک

پلاستیک‌ها توانسته اند در موارد بیشماری از اسباب‌بازی‌ها و سینی‌های مواد غذایی گرفته تا تلفن‌ها و کامپیوترها نفوذ کنند و با ماهیت منحصر به فرد جلوه‌ای خاص به آن‌ها ببخشند.

برای هر نوع پلاستیک یک چسب تولید و عرضه می‌شود که با کاربرد آن می‌توان بهترین نتیجه از چسبندگی را به دست آورد.

چسب از مواد پرمصرف است که توانسته ماندگاری و دوام خیره کننده ای برای محصولات بسیاری از صنایع فراهم کند. حال وصل کردن سطوح پلاستیکی، فلزی، سرامیک، شیشه و … در کمترین زمان و بدون چالش صورت می‌گیرد.

اتصال قطعات پلاستیکی تا قبل از معرفی چسب‌های پلاستیک معضلی فراگیر بود که بسیاری را آزار می‌داد اما تولید و عرضه این گروه از چسب‌ها با داشتن مزایای بسیاری مانند چسبندگی عالی، مقاومت در برابر دما، ماندگاری و عایق مستحکم توانست انتخاب اول برای بسیاری از حوزه‌ها باشد به طوری که حال در ویترین اغلب فروشگاه‌ها قفسه‌های بسیاری را دربر گرفته‌اند.

مهم‌ترین کاربرد چسب پلاستیک

کاربرد چسب پلاستیک در حوزه‌های مختلفی گسترش یافته است مانند مکانیکی، پزشکی، حمل‌ونقل، ساختار و … که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • حوزه مکانیک

انواع چسب پلاستیک در حوزه مکانیک برای اتصال موارد زیر مزایا بیشماری به ارمغان آورده است:

– پمپ‌ها

– موتورها

– چرخ دنده و بلبرینگ

– کمپرسور

  • حوزه پزشکی

گروه چسب‌های پلاستیک به صنعت پزشکی نیز ورود پیدا کرده‌اند و با ماهیت منحصربفرد متقاضیان بالایی دارند از جمله استفاده آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سرنگ

– آندوسکوپ

– وسایل جراحی

– ابزارهای چشم پزشکی

– تجهیزات تشخیصی

– دستگاه‌های پزشکی یکبار مصرف

– سمعک

  • حوزه اپتیک و الکترونوری

در حوزه اپتیک و الکترواپتیک نیز پوشش‌دهی یکدست و ویژگی‌های خاص چسب‌های پلاستیک آن‌ها را از اولویت‌های نخستین برای کاربردهای زیر عنوان کرده است:

– دوربین‌ها

– لیزر

– فیبرهای نوری

– لنزها و منشورها

– سیستم‌های تصویربرداری

  • صنعت لوله

صنعت لوله نیز از مزایای چسب پلاستیکی برای موارد زیر بهره برده است:

– اتصال قطعات پلاستیکی سفت و سخت به لوله‌های منعطف

– لوله آبیاری قطره‌ای

– لوله کشی آب آشامیدنی تخصصی و سیستم مهار

نحوه کار چسب پلاستیک

پس از عرضه این چسب قدرتمند تحولی عظیم در تسریع روند تولیدات بسیاری از صنایع و تعمیر محصولات ساخته شده از جنس پلاستیک رخ داد.

با استفاده از چسب پلاستیک می‌توانید با کمترین زحمت سطوح پلاستیکی را متصل کنید و از این استحکام لذت ببرید. نحوه کار چسب پلاستیک به این شکل است که با اتصال فیزیکی سطوح مدنظر پیوندی سفت، مستحکم و ناگسستنی را فراهم می‌کند.

دلایل استقبال از کاربرد چسب پلاستیک

همانطور که اشاره شد پلاستیک در صنایع مختلف از ساخت اسباب بازی تا فضاپیما نفوذ یافته است و با ترکیب ساختاری منحصربفرد، انعطاف‌پذیر و بادوام روزبه‌روز بر محبوبیت کاربرد آن نیز افزوده می‌شود.

در زمان تعمیر قطعات پلاستیکی با چسب‌های معمول مشکلات بیشماری به وجود می‌آید علاوه‌بر اینکه اغلب برای اتصال قدرتمند، پیوند مستحکمی را فراهم نمی‌کنند. زمانی می‌توان از نتیجه کار لذت برد که چسب متناسب با نوع پلاستیک انتخاب شود.

چالش انواع پلاستیک و انتخاب بهترین چسب

انواع مختلفی از پلاستیک در کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند که با خصوصیات متمایز کننده، نقش مختلفی را ایفا می‌کنند. اطلاع از این تفاوت‌‌ها به تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین نوع چسب پلاستیک کمک بسیاری می‌کند.

خرید چسب پلاستیک متناسب از آن جهت مهم است که استفاده از یک ترکیب اشتباه نه‌تنها منجر به پیوند ضعیف می‌شود، حتی ممکن است آسیبی جدی‌تری را به جسمی که قصد ترمیم آن دارید، وارد کند.

قبل از اینکه به دیگر کاربرد چسب پلاستیک بپردازیم اشاره کوتاه به انواع مختلف پلاستیک می‌کنیم تا با آگاهی در این مسیر قدم بردارید.

  • پلی‌ونیل‌‌کلرید (PVC)

بطری‌های پلاستیکی روغن زیتون یا اسباب‌بازی‌ها اغلب از این نوع پلاستیک ساخته می‌شوند. از ویژگی‌های مهم و متمایز کننده آن می‌توان به انعطاف و نرمی  ملموس اشاره کرد بی‌جهت نیست که در اغلب خانه‌ها وسایل پلاستیکی از این جنس یافت می‌شود.

  • آکریلیک

قاب‌عکس‌ها مثال خوب و واضحی از پلاستیک‌‌های آکریلیکی هستند کاربرد این گروه اغلب زمانی است که قصد استفاده از شیشه وجود نداشته باشد. اگر سری به آشپزخانه و کابینت‌ها بزنید حتما نمونه‌هایی از این نوع پیدا می‌کنید.

  • پلی‌اتیلن دارای چگالی پایین (LDPE)

ماندگاری و دوام خوبی که این گروه از پلاستیک‌ها دارند سبب محبوبیت بالا شده است که به تقاضای زیاد برای بکارگیری آن‌ها در ساخت لوله‌ها و حتی ظروف نیز منجر شده است.

شناخت بهتر انواع چسب پلاستیک

حال که متوجه شدید تمام پلاستیک‌هایی که در دور و اطراف خود می‌بینید از یک نوع نیستند، باید بدانید زمانی می‌توان از نتیجه کاربرد چسب پلاستیک رضایت داشت که متناسب با محصول انتخاب و خریداری شوند.

  • سیانوآکریلات

کاربرد چسب پلاستیک از نوع سیانوآکریلات تنها در پیوند دادن سطوح پلاستیکی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف با ماهیت منحصربفرد و ثبات بالای ساختاری که دارد همواره مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر وسیله مورد تعمیر از جنس پلاستیک آکریلیک است بهتر است از مصرف آن صرف‌نظر کنید.

این چسب با داشتن خصوصیاتی مانند چسبندگی راحت، سریع و بدون دردسر سبب شده هزینه‌های کاذب مردم و اقشار مختلف برای خرید دیگر چسب‌های بی‌کیفیت بشدت کاهش یابد.

  • آپوکسی

در ترکیب این گروه از چسب‌ها مواد محکم کننده و رزین وجود دارند که نقش اصلی را در خاصیت چسبندگی ایفا می‌کنند بی‌جهت نیست که در اغلب خانه‌ها برای پوشش‌دهی و کنار هم نگه داشتن قطعات مختلف به‌ویژه سطوح پلاستیکی پیشنهاد می‌شود اما نباید فراموش کنید که دوام و قدرت کشش آن زمانی میسر می‌شود که پس از مخلوط شدن استفاده گردد در غیر این صورت فقط وقت خود را تلف کرده‌اید.

  • میزان چسبندگی آپوکسی

این نوع چسب اعجاب‌انگیز توانسته به زندگی بسیاری از افراد رنگ و بوی دیگری بدهد. اتصال سطوح پلاستیکی ناهموار چالشی جدی برای بسیاری از افراد بود اما معرفی این نوع ماده ساده و در دسترس دلی قرص را به ارمغان آورده است.

نحوه مصرف به این صورت است که باید کمتر از ۱۰ دقیقه بکار رود در غیر این صورت نه‌تنها پیشرفتی در تعمیرات حاصل نمی‌شود بلکه با سفت شدن آن چسبندگی معقولی نیز به دست نمی‌آید.

البته موضوع به همینجا ختم نمی‌شود، برای مشاهده استحکام نهایی نیاز به حداقل یک روز صبر است.

  • چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای نیز با داشتن تنوع بالا انتخاب شایسته‌ای در زمان اتصال سطوح پلاستیکی‌ است. این چسب اگرچه ظاهری بیرنگ دارد اما می‌تواند جلوه ای نو و تازه به موادی از جنس پلاستیک ببخشد.

نحوه خرید انواع چسب پلاستیک

وفور برندهای مختلف و استقبال بینظیر از انواع چسب پلاستیک مرهون استحکام راحت، ساده و بدون دردسر آن است. اگر به دنبال خرید چسب پلاستیک مرغوب و با قیمت استثنایی هستید محصولات صنایع شیمیایی برنا انتخاب شایسته‌ای هستند. این واحد تولیدی نمونه با داشتن تجهیزات مدرن و ابزارآلات پیشرفته همواره محصولاتی در سطح استانداردهای روز دنیا تولید و ارائه می‌کند‌.

شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری در تلاشند با تولید انواع چسب پلاستیک در حجم و اندازه‌های مختلف نیاز مشتریان را به خوبی مرتفع کنند.

با خرید مستقیم از مجموعه صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر قطع کردن دست دلالان و سودجویان، در کمترین زمان محصولات را ثبت و دریافت می‌کنید.

با کمک اینترنت و فروشگاه‌ آنلاین صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر کاهش هزینه‌های کاذب و بی‌دلیل، می‌توانید نظرات دیگر خریداران را نیز بخوانید و با چشم باز دست به انتخاب بزنید. ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان دوره دیده فروش از دیگر مزایا منحصربه فرد محسوب می‌شود.

کد مطلب : کاربرد چسب پلاستیک

, ,
نوشتهٔ پیشین
سلفون و کاربردهای آن
نوشتهٔ بعدی
چسب اسپری قرمز

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست