کاربرد چسب یونولیت

  1. خانه
  2. چسب
  3. کاربرد چسب یونولیت
کاربرد چسب یونولیت

کاربرد چسب یونولیت

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب یونولیت متمرکز بر اتصال سطوحی از جنس یونولیت (پلاستوفوم، پلی‌استراین انبساطی، آکاسیب) است. پشتیبانی قدرتمند و استحکام بینظیر سبب شده تجربه لذت‌بخشی از مصرف این ماده فراهم شود و تحول عظیمی در حوزه ساختمان و صنعت نیز رخ دهد.

منظور از یونولیت چیست؟

قبل از اینکه به کاربرد چسب یونولیت بپردازیم بهتر است که بدانید به چه موادی یونولیت گفته می‌شود. رنگ ظاهری این مواد سفید بوده که با ویژگی‌های مانند وزن کم و تخلخل بالا اغلب برای عایق نمودن و حتی بسته‌بندی استفاده می‌شود.

بد نیست بدانید که نام دیگر یونولیت پلاستوفوم و حتی فیبر سفید نیز است. از مهمترین ویژگی‌هایی که بر محبوبیت یونولیت افزوده است پایداری نسبت به شرایطی مانند رطوبت، اصوات و دمای بالاست بی‌جهت نیست که در صنعت ساختمان از ویژگی عایق بودن آن استفاده بسیاری می‌شود علاوه‌بر اینکه صنایع خودروسازی، موادغذایی، ساخت قالب، ساخت مجسمه و… از انواع یونولیت بهره گرفته می‌شود و رونق بسیاری دارند.

مشخصات ظاهری چسب یونولیت استاندارد

چسب یونولیت با چسبندگی معقول و دوام و قدرت کشش بینظیر به شکل مایعی غلیظ تولید و عرضه می‌شود. زمانی می‌توان از این ماده اعجاب‌انگیز و قدرت پشتیبانی آن بهرمند شد که از برندهای معتبر تهیه گردند.

صنایع شیمیایی برنا از برترین مراکز تولیدی نه‌تنها ایران بلکه جهان است که همواره در بازار نام و آوازه محصولات آن می‌درخشد بی‌جهت نیست که عموم مصرف کنندگان مایلند از انواع چسب‌های مختلف به‌ویژه چسب یونولیت بهرمند شوند.

قیمت مقرون‌بصرفه و تولید از متریال با کیفیت در این محبوبیت بی‌تاثیر نبوده است. بهتر است متناسب با شرایط خود از بین حجم‌های مختلف دست به انتخاب بزنید.

چسبندگی خیره کننده چسب یونولیت در کوتاه‌ترین زمان مشاهده می‌شود که راز این دوام خارق‌العاده به موادی که در آن بکار رفته است وابسته است بی‌جهت نیست که انتخاب مناسبی برای تمامی حوزه‌ها لقب گرفته است. آب حلال چسب یونولیت است اما اگر مایلید که همواره از جلوه خاص این چسب بهرمند شوید، توصیه می‌شود که غلظت آن را کاهش ندهید.

ساختار چسب یونولیت

این ماده رنگ و بوی آزار دهنده ندارد که سبب شده خانواده‌ها نیز متناسب با کار خود از آن بهره ببرند. فرمولاسیون آن بسته به واحد تولیدی متفاوت است و هر یک راز و رمز خاصی را بکار می‌برند اما مهمترین مشخصه آن که در تمامی برندها مشترک است قدرت چسبندگی بالا، پایداری کششی برشی پس از استفاده است. بی‌جهت نیست که زمانی که افراد قصد دارند پلی‌استراین فوم را به موادی همچون سطوح فلزی، چوبی و… بچسبانند نیز از این‌ مواد بهره می‌گیرند.

عمده کاربرد چسب یونولیت

شاید برایتان جالب باشد که با چسب یونولیت حتی می‌توان قطعات یونولیتی را به دیوار نیز متصل کرد. پیشنهاد می‌شود برای اینکه شاهد مصرف کمتر چسب بوده و از دوام و ماندگاری آن در مدت طولانی لذت ببرید حتما ذرات گردوخاک را از سطح دیوار پاک کنید.

کاربرد چسب یونولیت اغلب برای یونولیت‌های قطور است تا بتوان از ماهیت منحصربفرد آن بهرمند شد. یکی از اشتباهات فاحشی که برخی در کاربرد چسب یونولیت انجام می‌دهند، استفاده بیش‌ازحد از این ماده و آغشته کردن تمام سطوح است. چنین رفتاری نه‌تنها پوشش‌دهی مطلوبی را ارائه نمی‌کند بلکه پیوند متزلزلی را نیز فراهم می‌کند علاوه بر آنکه خورندگی یونولیت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

برخی بر روی قطعاتی که قبلا به چسب آغشته‌اند این گروه از مواد را استفاده می‌کنند که این روش نیز توصیه نمی‌شود. اتصال سطوح و قطعات فوم پلی‌اتیلن و فوم‌های آکوستیک از دیگر کاربرد چسب یونولیت است که روزبه‌روز محبوبیت بالاتری برای زیرسازی‌های آکوستیکی فراهم می‌کند.

مشخصات دیگر چسب یونولیت

اگرچه قدرت چسبندگی منحصربفرد از مهمترین مشخصه‌های مثبت چسب یونولیت محسوب می‌شود اما استفاده انحصاری تنها برای یونولیت‌های قطور و امور صنعت و ساخت‌وساز سبب شده برخی نتوانند از این ماده کاربردی بهرمند شوند. بهتر است در دانسیته‌های پایین نیز از مصرف چسب یونولیت خودداری شود.

برای اتصال قطعات یونولیتی نمی‌توان از هر چسبی استفاده کرد به همین دلیل صنایع تولیدی موادی اعجاب‌انگیز را تولید و عرضه کرده‌اند تا علاوه‌بر چسبندگی منحصربفرد بتوان با قیمتی مقرون‌بصرفه جلوه‌ای از اتصال مناسب را نیز شاهد بود‌‌.

حساسیت بالا نسبت به برخی مواد شیمیایی همچون گروهی از چسب‌ها سبب شده که یونولیت آنچنان که می‌بایست در صنایع مختلف بکار نرود اما حال با معرفی چسب یونولیت بار دگر نگاهی جدی به این مواد شده است.

کاربرد چسب یونولیت سبب شده حتی بتوان قطعاتی از جنس کاغذ، مقوا، شیشه، چرم، چوب و حتی چینی را به راحتی متصل کرد و از رنگ و لعابی که فراهم می‌کند بهرمند شد.

از دیگر مصارف چسب یونولیت زمانیست که فرد قصد دارد ماکت، مدل هواپیما و یا دکوراسیونی را با پلاستوفوم شکل دهد از این طریق بدون دغدغه و به شکل ساده و در دسترس می‌تواند به اهداف به مدنظر دست یابد.

برای کاربرد چسب یونولیت چه باید کرد؟

  • قبل از استفاده از چسب یونولیت می‌بایست سطوح را از نظر آلودگی چک کرد سپس ضخامت اندکی بر روی سطوح ریخت.
  • فشردن ملایم سبب اتصال مستحکم‌ می‌شود.
  • پوشش‌دهی سریع و کمتر از ۳ دقیقه سبب شده افراد سخت پسند نیز مجاب شوند این ماده را بکار گیرند.
  • تقاضای زیاد سبب شده عرضه آن در انواع حجم و اندازه صورت گیرد و روانه بازار شود.

حوزه مصرف عمده چسب یونولیت

اگرچه کاربرد چسب یونولیت چندان قدمت طولانی ندارد اما حال با محبوبیت بالایی در موارد زیر بکار می‌رود و توانسته حتی لقب یک ماده افسانه‌ای را نیز بگیرد.

  • ساخت دکوراسیون از طریق قطعات یونولیتی
  • ماکت‌سازی با یونولیت
  • ساخت وسایل خاص با یونولیت
  • اتصال سطوح شیشه، چوب، فلز، پارچه، پلاستیک و چرم به یونولیت

شرایط نگهداری چسب یونولیت

زمانی می‌توان از چسب یونولیت برای اتصال سطوح و حتی لایه‌های قطور نیز بهرمند شد که شرایط دمایی و تهویه در زمان نگهداری مطلوب باشد، در غیر اینصورت می‌بایست هزینه دو چندانی را متحمل شوید.

دمای زیر صفر و برخورد نور مستقیم آفتاب به کارایی آن ضربه می‌رساند. حتما شرایط را به دقت بررسی کنید تا حداکثر ۶ ماه بتوان از آن استفاده کرد.

نحوه خرید چسب یونولیت

صنایع شیمیایی برنا با معرفی چسب‌های مختلف به‌ویژه چسب یونولیت بستری فراهم کرده است تا کاربران پس از بررسی بتوانند تجربه خرید آنلاین منحصربفردی داشته باشند.

بهرمندی از تجهیزات مدرن، داشتن تجربه بالای فعالیت و ضمانت اصل بودن مواد سبب شده که صنایع عمده و مردم عادی همواره اقلام خود را از این فروشگاه اینترنتی چسب برنا تهیه کنند. شما نیز می‌توانید برای کاهش مشکلات خرید از فروشگاه آنلاین مجموعه دیدن کنید و در نهایت دست به انتخاب بزنید.

کد مطلب : کاربرد چسب یونولیت

, ,
نوشتهٔ پیشین
عوامل موثر در چسبناکی چسب‌ها
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب سوپرتک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست