کاربرد چسب UV

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب UV آن زمان فراگیر شد که علی‌رغم محبوبیت بالای چسب‌های قطره‌ای، چسب دوقلو و حتی چسب یک دو سه نتایج مطلوبی در اتصال برخی قطعات فراهم نشد و کاربران به ویژه در صنایع مختلف چالش‌های عظیمی برای مشاهده ثبات ساختاری داشتند. اگر مایلید این ماده اعجاب انگیز بهتر بشناسید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

منظور از چسب UV چیست؟

چسب UV که برخی آن را چسب فرابنفش نیز معرفی می‌کنند، فرآیند اتصالی آن منحصربفرد است درواقع نور فرابنفش کمک می‌کند تا پوشش‌دهی مناسبی فراهم شود بطوری که حتی در اثر فشارهای مستحکم نیز خللی ایجاد نمی‌شود.

روزبه‌روز بر طرفداران چسب UV افزوده می‌شود که بی‌ارتباط با داشتن ویژگی‌هایی مانند قدرت اتصالی سریع و پوشش‌دهی بدون نقص نیست بطوری که کاربران عادی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و جلوه خاصی از اتصال را شاهد باشند.

خصوصیات شاخص چسب UV

مهمترین مشخصه چسب ماورابنفش عدم وابستگی آن به هاردنر یا کاتالیزور است و در سریع‌ترین زمان ممکن با مقاومت بی‌سابقه‌ای خشک می‌شود. البته نباید از قلم انداخت که اشعه ماورابنفش سبب درخشش بینظیر پایداری اتصال می‌شود. اگر نتوانید به ‌موقع قطعات چسب خورده را در معرض تابش اشعه UV بگذارید، ممکن است نتیجه مدنظر حاصل نشود.

لامپ‌های UV ویژه که قادرند در طول موج ۳۶۵ نانومتر فرآیند خشک شدن را فراهم کنند بعنوان راز این استحکام معرفی می‌شوند. چسب UV در ظاهری شفاف و بدون رنگ تولید می‌شود که به راحتی می‌تواند کمک کند کیفیت خیره کننده‌ای از اتصال را شاهد باشید تا دلی قرص را به ارمغان می‌آورد. البته نباید ویسکوزیته معقول و استفاده راحت را از قلم انداخت.

چسب UV با ماندگاری و دوام منحصربفرد علاوه‌بر سرعت خشک شدن بی‌مثال، سبب شده روزبه‌روز مصارف آن گسترده‌تر شود. اگر مایلید ظاهر این چسب را بهتر بشناسید، بد نیست بدانید که تولید کنندگان آن را به گونه‌ای تولید می‌کنند که دارای ۲ سری بوده که یک سر آن دارای لامپ فرابنفش یا UV است و در قسمت مقابله قلم باریکی نصب شده است بی‌جهت نیست که برای کارهای ظریف و خاص نیز از این ماده اعجاب‌انگیز استفاده می‌شود.

مهمترین کاربرد چسب UV

چسب UV را می‌توان از مواد اتصالی منحصربفرد و مقرون‌بصرفه معرفی کرد که استفاده از آن با کمترین زحمت در سطوح حساس و ظریف نیز صورت می‌گیرد. در ادامه به رایج‌ترین موارد مصرف آن گریزی زده شده است.

اگر شما در حوزه صنایع دکوری و ساختن لوازم تزئینی فعال هستید دیگر نیاز به نگرانی نیست، به راحتی می‌توانید هنر و نبوغ خود را برای ایجاد اشیا مختلف به‌ویژه اجسام شیشه‌ای مانند مجسمه، میز و ظروف به نمایش بگذارید.

پشتیبانی قدرتمند اتصالی که چسب UV دارد سبب شده کاربردهای الکترونیکی و صنایع وابسته به آب نیز رنج و سختی اتصالی را به‌ویژه برای آب بندی کردن متریال‌های متنوع  در مدارها از این طریق کاهش دهند. همچنین بد نیست این راز را بدانید که در ساخت لامپ‌های هالوژن و پوشش‌‌دهی وردهای الکتریکی چسب UV کاربرد وسیعی دارد.

صنعت پزشکی نیز از چسب UV بهره برده است تا بتواند تکنولوژی را در ابزار پزشکی به نمایش بگذارد. بطور مثال سوزن‌های استیل زمانیکه به انتهای سرنگ وصل می‌شوند از این گروه چسب کمک گرفته می‌شود.

در امور روزمره نیز مانند اتصال قطعات مختلف به‌ویژه شیشه به شیشه، فلزات می‌توانید از ساختار این چسب بهره ببرید و علاوه‌بر کیفیت اتصالی با کاهش محسوس هزینه‌ها نیز مواجه شوید.

دلایل استقبال از کاربرد چسب UV در صنعت

تا چندین دهه قبل شاهد بودیم که از مواد خاص و گاها طبیعی برای اتصال سطوح استفاده می‌شد که انتظارات مدنظر را نیز فراهم نمی‌کرد علاوه‌بر اینکه سرعت خاص خشک شدن آزار دهنده بود اما حال پس از معرفی چسب‌های قطره‌ای، دوقلو، یک دو سه و حال چسب UV توانسته صنایع مختلفی را متحول کند بطوری که در اندک زمانی می‌توانید هر آنچه را که برای اتصالش چالش داشتید به یکدیگر بچسبانید.

افراد فعال در ساخت انواع پروژه‌ها با کاربرد چسب UV آشنا هستند به‌ویژه آنکه ظاهر خاص و شکیل اتصالی سبب شده حتی برای اتصال صفحات شیشه‌ای به پایه‌های فلزی از این ماده استفاده شود.

استقامت بالا نسبت به حلال‌های شیمیایی در کنار ظاهر شفاف و روان سبب شده حتی افراد سخت پسند نیز مجاب شوند از این ماده استفاده کنند اما فراموش نکنید چسب‌ها جزء مواد سمی محسوب می‌شوند که ممکن است سلامت پوست و چشم‌ شما را تخریب کنند.

از دیگر صنایع پرکاربرد چسب UV می‌توان به ساخت وسایل آشپزخانه اشاره کرد. به راحتی می‌توان از این ماده خاص بهره برد تا وسایلی همچون هود شیشه‌ای، سینک ظرفشویی شیشه‌ای و حتی میزهای تیره‌ رنگ شیشه‌ای را تعمیر و تعویض کرد.

برای کاربرد چسب UV چه باید کرد؟
  • استفاده از چسب UV بشدت راحت است اگرچه برخی تصوری متفاوت دارند.
  • پیشنهاد می‌شود قبل از هر کاری آلودگی‌ها را از سطوح پاک کنید.
  • متناسب با سطح از چسب UV بهره بگیرید.
  • تابش نور لامپ فرابنفش سبب می‌شود نتایج مدنظر فراهم شوند علاوه‌بر اینکه خاصیت اتصالی به سادگی خراب نمی‌شود.
  • خشک شدن نیاز به زمان بالایی ندارد و وابسته به عملکرد قلمی بنام لامپ فرابنفش است.

اگر می‌خواهید که از خاصیت چسبندگی خیره کننده چسب UV یا فرابنفش بهره بگیرید که تا مدت‌ها نیز خراب نشود، حتما مواردی را درنظر داشته باشید مانند:

  1. غلظت این ماده کاربردی
  2. میزان تابش اشعه یا لامپ
  3. نوع متریال
  4. ضخامت سطح
دلایل محبوبیت چسب فرابنفش

محبوبیت چسب فرابنفش با توجه به تنوع کاربرد آن بشدت بالاست. کاربران می‌توانند اجسام مختلف را که از متریال‌های متنوعی ساخته شده‌اند از این طریق به یکدیگر وصل کنند. قدرت این چسب اعجاب‌انگیز را زمانی متوجه می‌شوید که ببینید فقط در عرض ۵ ثانیه می‌توانید روند تعمیرات و ترمیم وسایل مختلف را انجام دهید بدون آنکه شاهد مشکلاتی مانند چسبندگی آن به سطوح باشید. معمولا مصارف عمده چسب فرابنفش در سطوح پلاستیکی و شیشه‌ای است که سبب شده لقب چسب قدرتمند را بگیرد.

شرایط نگهداری چسب UV

بهتر است چسب‌هایی را که برای سلامتی مضر هستند از دسترس کودکان دور نگه دارید. شرایط محیط انباری را از نظر دما و نبود رطوبت نیز بررسی کنید. دمای ۵ تا ۲۵ درجه ایده‌آل بوده و کمک می‌کند کارایی آن در مدت طولانی نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

نحوه خرید چسب UV

اگر قصد خرید چسب UV دارید بهتر است از برندهای خوش‌نام بازار مانند صنایع شیمیایی برنا دیدن کنید و دست به انتخاب بزنید. تنوع اندازه و حجم سبب تمایز آن در مقایسه با سایر برندهای داخلی و خارجی شده است. متخصصان کاربلد این شرکت پرآوازه آمادگی را دارند نه‌تنها برای مصارف روزمره بلکه برای کاربردهای وسیع صنایع نیز محصولات مدنظر را ثبت و در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنند. پیشنهاد می‌شود برای اطلاع دقیق هزینه با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

شرکت صنایع شیمیایی برنا بعنوان تولید کننده محبوب همواره قصد دارد رضایت شما را جلب کند می‌توانید پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کد مطلب : کاربرد چسب یو وی

, ,
نوشتهٔ پیشین
عوامل موثر بر تغلیظ چسب
نوشتهٔ بعدی
از مصارف چسب اپوکسی چه می‌دانید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست