از چسب پارکت و کاربردهای آن چه می‌دانید؟

  1. خانه
  2. چسب
  3. از چسب پارکت و کاربردهای آن چه می‌دانید؟
چسب پارکت و کاربردهای آن

از چسب پارکت و کاربردهای آن چه می‌دانید؟

چسب
بدون دیدگاه

کاربرد چسب پارکت همواره تلفیق جذابی از چسبندگی و دوام فراهم می‌کند تا افراد بتوانند در حوزه ساخت‌وساز شاهد کارایی خیره کننده در زمان نصب پارکت‌ها باشند. البته نباید از قلم انداخت که این چسب جلوه خاصی در اتصال مواد تزئینی به‌ویژه قطعات ساخته شده از چوب در سطوح بتونی، سیمانی و گچی به یادگار می‌گذارد که بیننده از مشاهده جلوه زیبا و حیرت‌آور غرق لذت می‌شود با ما همراه باشید تا این ماده حیرت‌آور را بهتر بشناسید.

مهمترین کاربرد چسب پارکت چیست؟

این چسب ماده‌ای است که به سادگی خراب نمی‌شود و با خواص اتصالی خیره کننده شرایطی فراهم کرده است که نصب پارکت و متریال‌های چوبی به آسانی صورت گیرند بطوری که افراد فعال در حوزه ساخت‌وساز می‌توانند خلاقیت و نبوغ خود را بهتر به نمایش بگذارند.

پیشنهاد می‌شود اگر مایلید انتخاب استاندارد و مطمئنی داشته باشید که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های جانبی، کیفیت ارزنده‌ای نیز فراهم کند، محصولات صنایع شیمیایی برنا را از دست ندهید.

با نحوه تولید چسب پارکت بیشتر آشنا شوید

چسب پارکت اگرچه توانسته در روند تعمیرات و ترمیم ساخت‌وساز اثرات بسیاری را برجای بگذارد اما می‌بایست برای مشاهده بازدهی با مشخصات فنی آن بیشتر آشنا شوید. این چسب محبوب را بصورت خمیری تولید و عرضه می‌کنند که بد نیست بدانید رنگ آن بصورت قهوه‌ای و سفید است. شرایط نگهداری چسب پارکت نیز بسیار مهم است. شروع دمای بهینه از ۵+ درجه سانتیگراد عنوان شده است.

اگر می‌خواهید یکبار هزینه کنید حتما باید نسبت به شرایط نگهداری دقت نظر داشته باشید. گرمای زیاد و برخورد با نور مستقیم آفتاب کارایی آن را بشدت کاهش می‌دهد اما در صورتیکه بتوانید شرایط انبار را همواره به شکل استاندارد رعایت کنید، تا ۶ ماه نتایج اتصالی مدنظر را به زیبایی تمام فراهم می‌کند.

دلایل محبوبیت چسب پارکت

چسب پارکت و کفپوش در گروه چسب‌های پلی‌اورتان دو جزئی دسته‌بندی می‌شوند. نتایج شاخصی که از جلوه اتصالی فراهم شده است بی‌ارتباط با پایداری بالا نسبت به شرایط دمایی نیست.

این گروه از مواد آسایش و آرامش را برای مصرف کننده فراهم کرده‌اند تا دغدغه‌ای برای نصب پارکت و کفپوش نه‌تنها در منازل شخصی بلکه در ساختمان‌های اداری نیز نداشته باشند.

از دیگر متریال‌هایی که از خاصیت چسبندگی منحصربفرد چسب پارکت بهره گرفته می‌شود، سطوح سرامیکی و موزاییکی را اشاره می‌کنند که نشان از قدرت این مواد دارد.

منظور از چسب پارکت بر پایه آب چیست؟

خاصیت اتصالی و پوشش‌دهی مناسب این مواد بی‌ارتباط با وجود پایه رزین‌های آب نیست بطوری که افراد همواره علاوه‌بر استحکام منحصربفرد از انعطاف بالای آن حیرت زده می‌شوند. اگر قصد دارید بر سطح موزاییکی، سیمانی و… قطعات چوب و یا پارکت چوب بچسبانید پیشنهاد می‌شود چسب پارکت را از دست ندهید که جلوه بینظیری را فراهم می‌کند‌.

محبوبیت چسب پارکت از کجا آغاز شد؟

در روند ساخت‌وساز همواره افراد برای اتصال پارکت چوبی به کف چالش داشته‌اند اما حال پس از تولید این مواد توسط برندهای خوش نامی همچون صنایع شیمیایی برنا ماندگاری و دوام خیره کننده‌ای حاصل می‌شود که افراد سخت پسند را نیز مجاب کرده است از این پشتیبانی قدرتمند برای نصب کفپوش‌های چوبی بهره بگیرند.

پیشنهاد میکنیم مطلب “کاربرد چسب قطره‌ای” را نیز مطالعه کنید

انواع چسب پارکت چوبی

چسب پارکت چوبی شامل دو گروه پایه آب و پلی‌اورتان هستند.

  • چسب پایه آب

در این نوع از چسب‌ها همانطور که از اسمشان مشخص است نحوه ساخت بر پایه آب صورت گرفته است و توانسته محبوبیت بالایی را برای نصب پارکت بر سطوح سیمانی و موزاییکی به ارمغان آورد.

چسب پایه آب استفاده راحتی دارد که نباید خصوصیاتی همچون نداشتن بو و قیمت مقرون‌بصرفه را نیز از قلم انداخت البته خالی از مشکل نیستند.

اگر شما وقت چندانی ندارید که صرف خشک شدن چسب کنید بهتر است از این مواد استفاده نکنید علاوه‌بر اینکه ممکن است در مواجه با شرایطی مانند رطوبت و یا دما سبب شده به سادگی خراب شوند.

  • چسب پلی‌اورتان

این گروه با مشخصاتی همچون ماندگاری و دوام، اتصال قدرتمند و ظریف موادی معقول معرفی می‌شوند. اگر قصد دارید از این چسب استفاده کنید بهتر است سطوح از جنس سیمان، موزاییک، سنگ، سرامیک و چوب باشند که البته چسب پلی‌اورتان خود شامل دو گروه تک جزئی و دو جزئی هستند که در ادامه اشاره کلی به آن‌ها می‌شود.

  • کاربرد چسب تک جزئی پلی‌اورتان

در رمزگشایی ساختار آن می‌توانید رزین پایه و هاردنر را مشاهده کنید. اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها زمانیست که فعالان حوزه ساخت‌وساز قصد دارند برای اتصال پارکت ناهمواری‌های سطوح را برطرف کنند. اگرچه استفاده راحت در محبوبیت آن تاثیرگذار است اما نیاز است مبالغ بیشتری برای خرید کنار گذاشته شود.

  • کاربرد چسب دو جزئی پلی‌اورتان

این گروه نیز دارای رزین پایه و یک هاردنر هستند اما تولید و بسته‌بندی آن بصورت جدا صورت گرفته است. در زمان استفاده پس از درهم آمیختن آن‌ها نتیجه مدنظر حاصل می‌شود.

کاربرد وسیع چسب دو جزئی بی‌ارتباط با مقاومت بالا نسبت به فشار نیست علاوه‌بر اینکه پایداری بالایی نسبت به رطوبت دارد و در اندک زمانی نتیجه مدنظر را فراهم می‌کند. اگر فرصت چندانی برای تولید و مخلوط نهایی ندارید، توصیه می‌شود از این گروه استفاده نکنید.

برای استفاده کارآمد از چسب پارکت چه باید کرد؟

این چسب اتصال سفت و محکمی را فراهم‌ می‌کند که به راحتی می‌توان طرح‌های متنوعی را شاهد بود. استفاده از شانه یا برس برای یکنواخت کردن چسب بر روی سطوح الزامیست. فراموش نکنید برای اینکه شاهد ثبات بالای ساختاری و ماهیت منحصربفرد باشید نیاز است حداقل ۱۰ دقیقه بعد پارکت را قرار دهید.

کاربرد چسب پارکت بسیار مقرون‌بصرفه است، علاوه‌بر هزینه معقول، استفاده از آن (هر کیلو گرم) برای ۲ الی ۳ متر پارکت کارایی دارد علاوه‌بر آنکه ظاهری زیبا را فراهم می‌کند‌.

نکات تاثیرگذار برای مشاهده نتایج چسب پارکت

این چسب در غلظت معقولی تولید و عرضه می‌شود و افزودن موادی مانند آب یا تینر بر کارایی آن تاثیر می‌گذارد. از بکار بردن دستکش و ماسک پرهیز نکنید که ممکن است تماس چسب با پوست سلامت را به خطر اندازد.

الزامات استفاده از چسب پارکت

قبل از استفاده از چسب پارکت نیاز است مقدماتی را فراهم کنید. پاک کردن سطوح از آلاینده‌هایی مانند گردوغبار سبب می‌شود این چاشنی اتصالی سریعتر عمل کند و دوام آن تحت تاثیر شرایط نیز قرار نگیرد.

در سطوح ناصاف نیز ممکن است بی‌نظمی و آشفتگی حاصل شود کاربرد کاردک کمک می‌کند سطوح صاف شوند و شاهد قدرت چسبندگی منحصربفرد این‌ مواد باشید.

شرایط ایمنی برای کارایی چسب پارکت

چسب پارکت فارغ از برند و اندازه جز مواد سمی محسوب می‌شود. فراموش نکنید کودکان جز گروه‌های حساس هستند که بهتر است چسب پارکت را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن نداشته باشند.

برخورد این چسب با پوست و یا حفرات دهان، چشم و بینی خطرناک است. در صورت بروز چنین اتفاقاتی شستشو با آب را فراموش نکنید و برای اطمینان خاطر مشورت با پزشک نیز توصیه می‌شود.

زمانی متوجه تاثیر چسب پارکت خواهید شد که پس از استفاده به پایداری و مقاومت بالا نسبت به رطوبت پی ببرید بی‌جهت نیست که جز انتخاب اول فعالان حوزه ساخت‌وساز محسوب می‌شود.

قیمت چسب پارکت

اگر برای خرید چسب پارکت راهی بازار و یا فروشگاه‌های ابزار فروشی شوید، متوجه خواهید شد که بسته به برند و اندازه، تنوع قیمت بسیار بالاست.

صنایع شیمیایی برنا بعنوان یک تولید کننده موفق که همواره از متریال‌های مرغوب استفاده می‌کند در تلاش است تمامی افراد بتوانند مایحتاج خود را با قیمت مقرون‌بصرفه دریافت کنند. پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از قیمت دقیق با واحد فروش در ارتباط باشید.

 

کد مطلب

 

, ,
نوشتهٔ پیشین
معایب ایزوگام
نوشتهٔ بعدی
با چسب کاغذی بیشتر آشنا شوید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست