عوامل موثر بر تغلیظ چسب

  1. خانه
  2. چسب
  3. عوامل موثر بر تغلیظ چسب
تغلیظ-چسب

عوامل موثر بر تغلیظ چسب

چسب
بدون دیدگاه

در این مطلب از وب سایت صنایع شیمیایی برنا قصد داریم عوامل موثر بر تغلیظ چسب را مطرح کنیم. برای اینکه بتوانید خرید شایسته‌ای داشته باشید و از کیفیت مدنظر مطمئن شوید، توضیحاتی اجمالی درباره تمامی چسب‌ها نیز داده می‌شود. بهتر است مطالعه دیگر مطالب وب‌سایت را که درباره کاربرد چسب‌های ساختمانی، کاربرد چسب‌های صنعتی و… هستند از دست ندهید.

کاربرد چسب از کجا آغاز شد؟

چسب از کاربردی‌ترین موادیست که ‌نه‌تنها در مصارف روزمره به شدت محبوب است بلکه در صنایع بزرگ نیز تحول عظیمی رقم زده است. اگر به سیر تاریخچه کاربرد چسب نگاهی بیندازید از زمان مصرف قیر و صمغ درختان تا حال که واحدهای تولیدی بزرگی همچون صنایع شیمیایی برنا بهترین مواد را ارائه می‌کنند می‌توانید شاهد نقش عظیم آنان باشید.

قرن نوزدهم را می‌‌توان زمان پیدایش مواد محبوبی بنام چسب دانست که نیاز بسیاری از مصرف کنندگان‌ را تابه‌کنون بخوبی مرتفع کرده است.

با توجه به تنوع بالای حوزه مصرف، گروه‌های مختلفی همچون چسب‌های سنتی، گیاهی و حیوانی رایج بودند حال نیز می‌توان شاهد درخشش بینظیر این مواد کاربردی در صنایع مختلف بود.

دسترسی آسان، غلظت مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه سبب شده بتوان با این مواد در کمترین زمان پوشش‌دهی خیره کننده‌ای فراهم کرد.

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد حتی بتوان از خاصیت اتصالی منحصربفرد چسب‌ها برای پیوند دادن قطعات هواپیماهای پیشرفته نیز بهره برد. خوشبختانه این مواد جایگاه ویژه‌ای در پزشکی نیز کسب کرده‌اند علاوه‌بر اینکه می‌توان به مصارف عمده در ساخت وسایل مختلف همچون لاستیک اشاره کرد.

بد نیست بدانید نجاری، فلزکاری، سنگ تراشی و حتی صنایع دستی از چسب‌های مخصوص بخود بهرمند می‌شوند و توانسته‌اند خلاقیت‌های ویژه‌ای را به معرض نمایش بگذارند. از مهمترین دلایل استقبال می‌توان به خشک شدن سریع، استفاده راحت، هزینه کم و اتصال منحصربفرد اشاره کرد. بی‌جهت نیست که روزبه‌روز صنایع تولیدی نیز با فرمولاسیون‌های خاص در تلاشند عوامل موثر بر تغلیظ چسب را بهبود ببخشند تا رضایت مشتریان جلب شود.

البته نقش چسب‌ها تنها در اتصال قطعات نیست بلکه با غلظت مناسب توانسته‌اند خاصیت چسبندگی مناسبی را در حوزه‌های دیگر نیز فراهم کنند که از آن‌ها می‌توان به ساخت رنگ، جوهر تحریر و لوازم ساخت بتونه اشاره کرد.

ساختار چسب چگونه است؟

حال که با اهمیت انکار ناپذیر چسب‌ها آشنا شدید، بد نیست بدانید که در ساختمان آن‌ها چه موادی بکار می‌رود. پلیمرها را می‌توان از اجزای اصلی تمامی چسب‌ها دانست که فارغ از برند سازنده وجود دارند.

نقش پلیمرها با قدرت چسبندگی این مواد گره خورده است و بسته به شرایط دمایی ثبات بالای ساختاری را فراهم می‌کند. از دیگر افزودنی‌هایی که در چسب‌ها بکار می‌روند موارد زیر هستند:

  • مواد پایدار کننده (برای مقابله با عواملی مانند اکسیژن و UV )
  • مواد نرم کننده (بهبود قدرت انعطاف پذیری و پایین آوردن دمای تبدیل شیشه‌ای)
  • مواد پر کننده معدنی (پایداری انقباض در شرایط خاص و افزایش خصوصیات مکانیکی آخر)
  • معرف‌های جفت کننده سیلانی
  • مواد تاثیرگذار بر غلظت
برای خرید چسب مناسب چه باید کرد؟

فرقی ندارد که شما قصد دارید یک فعالیت ساده را با کمک چسب‌ در منزل انجام دهید و یا حوزه فعالیت‌تان در صنایع بزرگ است. برای اینکه متحمل هزینه دوباره نشوید می‌بایست در انتخاب برند دقت نظر داشته باشید و عوامل موثر بر تغلیظ چسب را بشناسید.

بسیاری از افراد اگرچه با کمک چسب‌های استاندارد توانسته‌اند قطعات مدنظر را به راحتی متصل کنند و به ترمیم خوبی نیز برسند اما ظاهر زیبایی از این پوشش‌دهی حاصل نشده است بنابراین متناسب با نوع فعالیت و برند دست به انتخاب بزنید.

شرکت تولیدی صنایع شیمیایی برنا همواره از بهترین متریال استفاده می‌کند تا تمامی چسب‌ها در هر نوعی جوابگو نیاز مشتریان بوده و بتوان از جلوه خاص چسبندگی آن‌ها لذت برد.

اهمیت شناخت عوامل موثر بر تغلیظ چسب کدامند؟

برندهای مختلف سازنده متناسب با فرمولاسیون منحصربفرد خود در تلاشند عوامل موثر بر تغلیظ را به بهترین نحو بشناسند تا نتایج خوبی حاصل شود.

بطور کلی بهتر است چسبی خریداری کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد تا دوام و ماندگاری آن حتی با گذشت زمان طولانی نیز مخدوش نشود.

تنوع بالای چسب‌ها اگرچه راحتی بسیاری را برای مصرف کننده فراهم کرده است اما گاه افراد را دچار سردرگمی می‌‌کند.

بهتر است قبل از آنکه بدون شناخت راهی بازار شوید و دست به خرید چسب بزنید، آگاهی خود را افزایش دهید. مطالب جامعی که در وب‌سایت صنایع شیمیایی برنا درج شده است می‌تواند نقشه راه مدونی باشد تا شما را در این مسیر همراهی کند. علاوه‌بر آن کارشناسان واحد فروش همواره آمادگی پاسخگویی سوالات و چالش‌های شما عزیزان را دارند.

عوامل موثر بر تغلیظ چسب‌ها متناسب با فاکتورهایی همچون نوع متریال، شرایط محیطی و استحکام مدنظر انتخاب می‌شوند.

کد مطلب : عوامل موثر بر تغلیظ چسب

,
نوشتهٔ پیشین
گیرش چسب
نوشتهٔ بعدی
کاربرد چسب UV

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست