چسب هایی که در صنعت کاربرد دارند!

  1. خانه
  2. چسب
  3. چسب هایی که در صنعت کاربرد دارند!

چسب هایی که در صنعت کاربرد دارند!

چسب
بدون دیدگاه

چسب‌های صنعتی بشدت متنوع است و روزبه‌روز حوزه‌های بیشتری به ویژه در صنایع پیشرفته را دربر می‌گیرد. چسب‌های صنعتی شرکت صنایع شیمیایی برنا با داشتن کیفیت استاندارد، قیمت مقرون‌به‌صرفه و غلظت مناسب توانسته‌اند در بین طیف گسترده‌ای از مردم عادی و صنایع با استقبال زیادی روبه‌رو شوند. اگر شما نیز مایلید این گروه مواد را بهتر بشناسید تا محصول مدنظر را به درستی سفارش دهید پیشنهاد می‌شود مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

نقش چسب‌ها در تولیدات صنایع

چسب‌ها موادی هستند که جهت اتصال یک سطح به سطح دیگر و ایجاد مقاومت در برابر جداسازی بکار می‌روند. امروزه انواع مختلفی از چسب‌های صنعتی کارآمد و موثر در بازار وجود دارند که توانسته‌اند صنایع را با کاربردهای گسترده دچار تحولی عظیم کنند.

اطلاع از کاربرد چسب‌های صنعتی از آن جهت مهم است که قبل از خرید و با شناخت انواع آن‌ها، نحوه طبقه‌بندی متناسب با خواص و ترکیبات، مکانیزم‌های ترمیم یا سخت شدن، دید مناسبی می‌دهد که بهترین انتخاب را داشته باشید.

ساختار چسب صنعتی چیست؟

مواد پلیمری نخستین ترکیباتی هستند که در ساخت چسب‌های صنعتی بکار می‌برند. در گذشته تولید کنندگان پلیمرهای گیاهی مانند نشاسته، دکسترین، کازئین را استفاده می‌کردند که امروزه منسوخ شده است.

حال واحدهای تولید کننده پلیمرهای مصنوعی همچون اپوکسی، پلی‌اورتان، رزین‌های آمینی، فنولی و سیلیکونی، پلی‌سولفیدها، پلی‌ونیل‌استات، پلی‌آکریلیدها و … را جایگزین ‌مناسبی دیده‌اند که روزبه‌روز رونق بیشتری با ایجاد خاصیت چسبندگی مناسب فراهم کرده‌اند و در استقبال از چسب‌های صنعتی نقش زیادی دارند.

البته نباید فراموش کرد که علاوه‌بر مواد پلیمری، حلال‌ها، ترکیبات پایدار کننده، مواد پر کننده، مواد ضد کف، ترکیبات تلغیظ کننده و مواد نرم کننده نیز با نقش‌های متفاوتی که دارند در تشکیل چسب تاثیرگذارند.

تقسیم‌بندی انواع چسب‌های صنعتی

بر اساس فاکتورهای مختلف چسبهای صنعتی تقسیم‌بندی‌های متنوعی دارند که در ادامه به ۳ مورد اشاره می‌شود تا دید بهتری نسبت به چسب‌های صنعتی داشته باشید:

۱- گروه‌بندی متناسب با ترکیب شیمیایی
2- تقسیم‌بندی متناسب با نحوه چسبندگی
  • چسب حرارتی
  • چسب‌های حساس به فشار
  • چسب‌های سفت شونده با اشعه
3- تقسبم‌بندی بر اساس نوع مصرف

تقاضای جهانی و کاربرد چسب‌های صنعتی ارتباط مستقیمی با رشد صنایع دارد بی جهت نیست که طی دهه‌های گذشته شاهد جهش تولید این گروه مواد هستیم.

که در ادامه گریزی وسیع‌تر به صنایعی که از چسب‌های صنعتی استقبال زیادی کرده اند می‌زنیم با ما همراه باشید.

۱- صنایع تشک‌سازی

چسب‌ها را می‌توان از مهمترین عناصری دانست که در ساخت تشک‌های مستحکم تاثیرگذارند و روزبه‌روز بر محبوبیت استفاده از آن نیز افزوده می‌شود. البته چسب‌هایی که برای صنایع تشک‌ها به‌ویژه تشک‌های اسفنجی مورد استفاده قرار می‌گیرند کارایی خوبی در ساخت صندلی اتومبیل و محصولات با جنس نخ نیز دارند. از مهمترین خصوصیات چسب‌های مرغوب می‌توان ماندگاری، انعطاف و استحکام را نام برد.

۲- صنعت پارچه

فعالان حوزه صنعت پارچه نیز از چسب‌های صنعتی بهره بسیاری می‌برند. چسب‌های مخصوص پارچه که روزبه‌روز بازار آن داغتر می‌شود توانسته مزون‌ها، خیاطان و تعمیرکاران حرفه ای را نیز مجاب کند که از ویژگی‌های شیمیایی آن بهره گیرند و نتایج بینظیری را شاهد باشند.

از مهمترین ویژگی‌های این نوع چسب‌ها می‌توان خشک شدن سریع در معرض هوا، حلالیت در آب، قابلیت انعطاف و امکان شستشو نام برد که سبب تمایز آن از دیگر گروه‌های چسب شده است.

البته باید به ویژگی محصولات شرکت صنایع شیمیایی برنا که برای شستشو و تمیز کردن نیز بی‌خطر هستند اشاره کنیم حتی برای فرزندتان که نیز قصد ساخت کاردستی دارند از نظر سلامتی ایمن هستند.

۳- نجاری

نجاران برای خلق آثار خود و نمایش توانمندی نیاز به انواع مختلف چسب دارند. زمانی کاربرد چسب‌های صنعتی در این حوزه مشخص می‌شود که اتصال مستحکمی بین دو یا چندین قطعه چوب و  صفحات ایجاد شود.

چسب‌های صنایع شیمیایی برنا علاوه‌بر ویسکوزیته مناسب مقاومت خوبی در مقابله با شرایط محیطی به‌ویژه حلال‌ها دارند و سرعت خشک شدن آن‌ها نیز شما را شگفت‌زده می‌کند.

نجاران علاوه‌بر چسب‌های نجاری طبیعی از چسب های تهیه شده با گروه‌های شیمیایی نیز استقبال می‌کنند که شامل اجزای مختلفی هستند.

افراد فعال در نجاری برای مصارف مختلف این آپشن دارند که علاوه‌بر سرپشم، چسب سفید نجاری، چسب زرد نجاری، چسب مخصوص پرس گرم، چسب‌های اپوکسی (چسب دوقلو)، چسب گرم میله‌ای و چسب‌های لبه چسبان دست به انتخاب بزنند که بسته به شرایط و انتظارات است.

از دیگر تقسیم‌بندی‌هایی که به درک بهتر کاربرد چسب‌های صنعتی در نجاری کمک می‌کند موارد زیر است:

  • نوع ۱: دارای ویژگی‌های ضدآب هستند که اغلب در تزئینات کاربرد دارند.
  • نوع ۲: با گذشت زمان تغییر چندانی پیدا نمی‌کنند و در دماهای سرد نیز قابلیت استفاده دارند.
  • نوع ۳: برای استفاده داخلی طراحی و تولید شده‌اند که به دلیل ناپایداری نسبت به آب است.
۴- صنایع سرامیک و چرم

این صنایع معمولا از چسب‌های ساختمانی که کارایی چند برابری را در پیشرفت پروژه فراهم می‌کنند استقبال می‌کنند به‌ویژه برای اتصال کاشی، سرامیک، سنگ و …. .

اگر چه ترکیب ماسه و سیمان در گذشته مرسوم بود اما حال نوعی سیمان پرتلند غیرعالی پلیمری توانسته علاوه‌بر اتصال بسیار مستحکم، خیال مهندسین و افرادی که در این حوزه مشغول هستند را راحتر کند تا چیدمانی سریع‌تر را بصورت شیک و متفاوت ایجاد کنند.

صنعت چرم به‌ویژه کیف و کفش نیز با کمک کاربرد چسب‌های صنعتی توانسته رونقی دوباره داشته باشد و هنرمندان جلوه بدیعی از این هنر را به نمایش بگذارند.

۵- استفاده از چسب برای دفتر و لوازم‌التحریر

چسب‌های مخصوص لوازم‌التحریر علاوه‌بر رعایت استانداردها باید برای گروه سنی کودکان نیز خطری نداشته باشند. از کاربرد چسب‌های صنعتی صنایع شیمیایی برنا این است که برای انواع مختلف کاغذ مانند مقوا، تابلو پوستر و … مناسب هستند و اتصالی راحت و بدون دردسر فراهم میکنند.

۶- استفاده تزئینی

چسب‌هایی مانند چسب سفید کاردستی برای مواد سبک مانند مقوا، کاغذ، پارچه و صنایع دستی کودکان کاربردی وسیع دارد. آب نیز یکی از اجزای اصلی آن است که علاوه‌بر تمیزی موجب کاهش سمیت نیز می‌شود.

البته باید بدانید که فرآیند خشک شدن آنها کمی زمانبر است اما فرد می‌تواند با افزودن موادی مانند رنگ غذا با ابتکار و خلاقیت تزییناتی را به وجود آورد.

۷- صنعت رنگ

در صنعت رنگ نیز برای چسبناک شدن رنگ، تولید کنندگان از چسب کازئین بهره می‌گیرند تا علاوه‌بر چسبندگی بهتر رنگ‌ها، پوشش‌دهی مناسبی نیز به وجود آید.

۸- تولید تخته سه لا

معمولا در صنعت تخته سه لا نیز چسب‌هایی را بکار می‌گیرند که این گروه اغلب از آلبومین سرم تهیه می‌شوند.

۹- عکاسی

از دیگر کاربرد چسب‌های صنعتی چسب‌های اسپره‌ای می‌توان نام برد که نقش آن‌ها در اتصال پارچه‌ها و یا عکس‌ها به پشت تخته در زمان خشک کردن است.

البته زمانی می‌توان شاهد کیفیت مناسب بود که در یک اتاق با تهویه مناسب استفاده گردند.

۱۰- کاربردهای پزشکی

حضور تکنولوژی و گسترش فناوری سبب شده که در دنیای پزشکی نیز چسب‌های غیرسمی برای جایگزینی محصولات موجود در بازار تجاری مورد استقبال قرار گیرند.

با بیش از ۲۰۰ میلیون عمل جراحی بزرگ که سالانه در سراسر جهان اتفاق می‌افتد چسب‌ها آینده امیدوار کننده‌ای در دنیای پزشکی دارند.

خصوصیات محصولات صنایع شیمیایی برنا

مجموعه صنایع شیمیایی برنا تمامی گروه‌های چسب صنعتی را در اندازه و حجم‌های مختلف طراحی، تولید و عرضه می‌کند تا تمامی افراد و فعالان صنایع مختلف بتوانند نیاز خود را با چسب‌های صنعتی مرتفع کنند.

تخصص و تجربه کارکنان به مشتریان این اطمینان خاطر را می‌دهد که از سایر رقبا همواره یک گام جلوتر هستند و دائما در حال توسعه استراتژی‌های جدید، بی جهت نیست که توانسته‌اند در زمینه تولید و ارائه چسب بعنوان یکی از نوآوران لقب گیرند. هر گونه سوال، مشاوره و آموزشی را می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت مطرح کنید.

نحوه خرید و ثبت سفارش چسب صنعتی

حال که با بخشی از کاربرد چسب‌های صنعتی آشنا شدید اگر قصد تهیه این گروه را متناسب با حوزه فعالیت خود دارید می‌توانید خریدی لذت‌بخش را همراه با مجموعه صنایع شیمیایی برنا داشته باشید.

مشاوران فروش مجموعه متخصصان کاربلدی هستند که اطلاعات جامعی در این باره به شما ارزانی می‌دارند.

کیفیت چسبندگی بینظیر، خاصیت کشسانی بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارسال سریع تنها بخشی از خصوصیات تولیدات و خدمات شرکت صنایع شیمیایی برنا هستند. برای سراسر کشور ‌امکان ارسال جزئی محصولات و خرید عمده نیز فراهم است.

کد مطلب : کاربرد چسب‌های صنعتی

, ,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد چسب سلفون کشی
نوشتهٔ بعدی
رزین های استایرن آکرلیک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست